Bedrijven besteden te weinig aandacht aan het verbeteren van hun siteconversie

Er bestaan tientallen manieren om de bezoekers van je website efficiënter te converteren tot leads of klanten.

post-image-3

De content van je website, de aangeboden navigatiemogelijkheden (interne zoekmotor, navigatiestructuren in functie van de bezoeker en in functie van je diensten,), personaliseringsopties, efficiënte formulieren en call-to-action onderdelen zijn er maar enkele van.

Maar er zijn ook meer geavanceerde technieken. Zo kun je gebruik maken van testing (panels, A/B testing, multivariate testing), het serveren van gepersonaliseerde content in functie van het bezoekersgedrag, targeting-technieken en zo meer.

Om dit alles succesvol te doen moet je natuurlijk over de nodige ‘metrics’ beschikken om de actuele conversie van je website te bepalen en in de toekomst te verbeteren.

Ook heb je de nodige tools nodig en moet je kunnen nagaan wat het resultaat van het investeren in die tools en het gebruik er van uiteindelijk opbrengt vanuit een ROI-standpunt.

Uit een recent onderzoek door Omniture blijkt dat heel veel bedrijven vandaag de verbetering van de conversie van hun site manueel doen, we vragen ons af wat daar de ROI van is.

Er is wel geen investering in tools maar des te meer in kostbare tijd die misschien beter voor andere dingen zou gebruikt worden.

Bovendien worden de optimalisatiebeslissingen vaak genomen door één persoon en op basis van weinig of geen data, aldus het onderzoek.

Erger is dat de deelnemers aan het onderzoek van Omniture zich weinig tot geen moeite getroosten om klantgericht en datagedreven te werken door de conversiemogelijkheden van hun website te verbeteren.

Back to top button
Close
Close