Mindex ontwerpt nieuwe internetcampagne voor de Antwerpse Kempen

In verschillende episodes worden er elementen van de campagne vrijgegeven. Gaande weg wordt het publiek meegenomen in deze wondere wereld.

post-image-3

De verhalen worden verteld in videoboodschappen door Bekende Kempenaars als Walter van den Broeck en Luk D’heu.

De campagne zal over verschillende seizoenen lopen. In een eerste fase is er hoofdzakelijk aandacht voor het story telling. Later zal de campagne evolueren naar conversie. Kom naar de Antwerpse Kempen en beleef het verhaal ter plaatse. Die conversie kan enkel bereikt worden via een sterk verhaal.

Er wordt voluit gebruik van gemaakt van de verschillende mogelijkheden van het internet. Toeristen zijn gewoon om zich te informeren via het internet. Het internet is ook een prima medium om een hoge frequentie met de doelgroep uit te bouwen tegen een haalbaar budget.

Binnen de briefing was het belangrijk om ook jonge gezinnen met kinderen aan te spreken. Sociale media als Facebook en Netlog zijn uitstekende tools om deze doelgroep te bereiken. Deze web 2.0‐platformen laten een doorgedreven interactie toe met het communities. Niet minder dan 13 verschillende web 2.0‐platformen in Vlaanderen en Nederland worden ingezet.

Maar de primaire media zijn klassieker. Op basis van een zeer goede consumentendatabase, die Toerisme Provincie Antwerpen heeft uitgebouwd, worden de belangrijkste stappen van het verhaal via verschillende mails verteld. Deze vertellingen worden ondersteund door een
campagnewebsite (http://www.hetgeheimvandekempen.be/) en de corporate website van de Antwerpse Kempen (http://www.antwerpsekempen.be/). De campagnewebsite zal verder uitgroeien naar een interactieve website waar ook kleine wedstrijden zullen doorgaan. Dit zal de interactie en de aandacht voor de campagne levendig houden.

In opdracht van Toerisme Provincie Antwerpen heeft Mindex, Internet Consulting Services een team van gespecialiseerde free-lancers samengesteld om de campagne op te stellen en uit te werken.

Back to top button
Close
Close