Myspace in de problemen

Na Microsoft (Windows Mobile 6.5) en Dell (Netbooks) is het nu de beurt aan Myspace om kritiek te incasseren op haar innovatiebeleid.

post-image-3

Myspace blijft de tweede grootste social media website, na Facebook, en blijft in vrije val wat betreft gebruikersaantal. Jonathan Miller, oud-CEO van AOL en nu grote man achter Myspace, erkent dat Myspace vergat te innoveren wanneer het op plaats nummer 1 van social networking sites stond en daarmee de deur open liet staan voor haar belangrijkste concurrenten.

“Wat in onze sector nog meer kan gezegd worden dan in andere sectoren, is dat wanneer je vergeet te innoveren, je jezelf in enorme problemen werkt. Je moet constant innoveren en iedereen betreurt dat we alles wat op zijn beloop lieten omdat we nu eenmaal nummer 1 van de wereld waren.”

Miller en Owen Van Natta willen Myspace opnieuw richten op de sectoren waar Myspace eerst op gericht was, namelijk op muziektoepassingen en afgeleiden. Dit leidde reeds tot de verwerving van het online muziekbedrijf iLike. Myspace kondigde ook de lancering aan van Myspace Music Videos als meest belangrijke online videocollectie, in samenwerking met de voornaamste muzieklabels te wereld.
Toch moet Myspace op haar hoede zijn, want ook Google plant de lancering van een online muziekdienst…

Back to top button
Close
Close