Vijf jonge Belgische ondernemers lanceren Bebuzy.be

Het nieuwe online platform werd gelanceerd op 3 oktober door 5 jonge ondernemers (Nicolas Nieuwenhuys, Hans Peter Schleifer, Philippe de Limburg, Marc Andreu - ex Cap Gemini – en James Lamham). Met de dienst willen deze jongelingen het contact vergemakkelijken tussen dienstverleningsbedrijven en hun potentiële klanten.

post-image-3

Dezen zullen de mogelijkheid hebben om via de site online een contract te bespreken. In twee weken tijd telde de betaversie van de website reeds 600 aangeboden diensten, 147 geregistreerden en 500 unieke bezoekers per dag. Het platform draait op een evaluatiesysteem dat gevoed wordt door de gebruikers van de website, bevat een interactieve agenda (origineel en praktisch) via SMS, en is beschikbaar in 4 talen (Frans, Nederlands, Engels en Duits).

Het doel van de website? Het vergemakkelijken van het opzoeken van een babysitter, een klusjesman of professionele raadgevers op vlak van financiën, wetgeving en onroerend goed. “Onze ambitie is een echte community te creëren, gebaseerd op vertrouwen en een systeem van wederzijdse quotering,” aldus Nicolas Nieuwenhuys, mede-oprichter van Bebuzy.be.

Op de vraag wat de belangrijkste criteria zijn waarom mensen voor een bepaalde dienst kiezen, bleek uit een marktonderzoek uitgevoerd in het kader van de lancering van de site: “betrouwbaarheid” (40,4% van de respondenten), gevolgd door de criteria "nabijheid" (35,1%), "aantal referenties" (12,3%), "evaluatie" (8,8%) en "aard van het zoekertje" (3,5%). De naam van de dienst heeft geen invloed (0%) op de keuze. Mond-tot-mondreclame blijft nog steeds de meest geloofwaardige vorm van reclame. Het project, gestart in samenwerking met Jobdays, is een initiatief van Alternatieve Industrie SA-groep, de jonge startup opgericht in april 2009 door onze vijf ondernemers.

http://www.bebuzy.be/

Back to top button
Close
Close