Home/Online media/Truvo sluit een verbond met drie webgiganten om haar publiek te vergroten Truvo sluit een verbond met drie webgiganten om haar publiek te vergroten De groep Truvo (ex-Promedia) zet haar overgang naar de digitale media versterkt door, en tekent een strategisch partnerschap met het populairste portaal ter wereld, Microsoft MSN, evenals met het sociale netwerkplatform Netlog en de belangrijkste Belgische online reclameregie BEWEB. 2009-08-27Comment Deze exclusieve toenadering moet Truvo toelaten om meer zichtbaarheid aan de adverteerders te bieden door hen dichter bij de gebruikers te brengen van MSN, Netlog en de vele sites die klant zijn bij BEWEB (Vlan, La DH, Auto Scout 24, RTL Info, enz.). In het geval van Microsoft bestaat dit partnerschap concreet uit de integratie van de Gouden Gids in de startpagina van MSN. De zoekresultaten van de Gouden Gids verschijnen op Bing maps, de krachtige nieuwe stratenplannen app van Microsofts zoekmachine. Dankzij het partnerschap met Netlog kan Truvo profiteren van het publiek dat Netlog Box bezoekt. Een groot voordeel voor de adverteerders van Truvo, die voortaan aanwezig kunnen zijn op de profielpagina`s van de leden van Netlog, en zo profijt kunnen slaan uit het bezoek van 50 miljoen leden in heel Europa, waarvan 2,5 miljoen in België. Het akkoord vervult een dubbel doel: enerzijds de adverteerder in staat stellen om zijn boodschap doelgerichter te zenden in functie van leeftijd, plaats en geslacht van de gebruiker, en anderzijds ervoor zorgen dat de gebruikers van Netlog aanbiedingen krijgen die aan hun noden aangepast zijn. Truvo kan hiermee de kaap ronden van 180 miljoen advertenties die jaarlijks door de leden van Netlog bekeken worden. Volgens Lorenz Bogaert, CEO van Netlog, zal "de samenwerking met Truvo onze leden toelaten om boodschappen te ontvangen die overeenkomen met hun interessepunten, en dit zorgt er op zijn beurt voor dat de adverteerders een kwalitatief hoogstaand contact hebben met het doelpubliek".En tot slot, dankzij de indrukwekkende portefeuille aan sites die in regie zijn bij BEWEB (80 Belgische sites) kunnen de adverteerders van Truvo voortaan ook hun impact op het web vergroten, door zich te richten tot het trouwe publiek van de meest bezochte sites van het land (Humo, Het Nieuwsblad, LeSoir, Dhnet, RTLInfo, enz.). Voor Cédric De Bleye, Managing Partner bij BEWEB, "is het partnerschap met Truvo volkomen complementair. Door een grafisch adverteerformaat aan te bieden in de vorm van een Viewbox wordt de online reclame toegankelijk voor de kleine en middelgrote bedrijven. Na enkele maanden samenwerking hebben al meer dan 450 adverteerders toegezegd; naar verwachting zou Truvo, na 12 maanden, meer dan een miljard advertenties op ons netwerk van websites verspreiden. Dit partnerschap zal ons toelaten om onze positie als belangrijkste online reclameregie in België te verstevigen". Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address