Google valt Microsoft Office aan

Dat Google en Microsoft verwikkeld zijn in een bitse oorlog is geen heet nieuws.

post-image-3

De eerste zet nu echter een grootscheeps reclameoffensief in om de kantoorsuite van Redmond te beconcurreren.
Concreet gesteld heeft Google in de Verenigde Staten een affichagecampagne opgestart om zijn online suite in kijker te plaatsen, met de bedrijfswereld als doelpubliek. Het offensief wordt op vier plaatsen tegelijk gevoerd: New York, San Francisco, Chicago en Boston. Elke dag verschijnt een nieuwe boodschap op de reclamepanelen.
Deze massale aanval volgt op de aankondiging van Microsoft en Yahoo vorige week dat ze op het niveau van de online zoektools hun krachten willen bundelen.
De oorlog zal zich voortaan op twee fronten afspelen. Wat de software betreft houdt Microsoft de touwtjes nog stevig in handen, terwijl de online zoekfunctie zo goed als gemonopoliseerd wordt door Google. De strategie is echter ongetwijfeld in het voordeel van Google. Waar Microsoft bepaalde van zijn eigen applicaties moet kannibaliseren om het hoofd te bieden aan Google, hoeft die laatste enkel een technologisch niveau te handhaven dat vergelijkbaar is met Microsoft om zijn suprematie te consolideren. Bing, de zoekmachine van Microsoft, mag dan al 8,23% van de markt veroverd hebben, hij zit nog altijd maar in het betastadium. Vergeleken met de 78% van de markt die Google Search beheerst, stelt het weinig voor.

Back to top button
Close
Close