Netlog op weg naar 1 miljard dollar

TechCrunch, expert in het onderzoeken van nieuwe bedrijven, riskeert zich voor de tweede maal aan de sociale media en hun waarde. Ze gebruiken daarvoor een palmares dat niet gebaseerd is op het aantal regelmatige bezoekers en pageviews maar veeleer op de idee volgens dewelke « users in high-value online advertising markets (like Japan, the UK and the U.S) were worth more than those in lower value online advertising markets.”

post-image-3

Uitgaande van dat criterium is Facebook de primus van de klas met een totale waarde van 10 miljard dollar, gevolgd door MySpace (6,53 miljard), Bebo (1,82 miljard), Twitter (minder dan 2 miljard), LinkedIn, Tagged, Ameblo.jp, Skyrock (minder dan 1 miljard), Hi5 en last but not least het Europese sociale netwerk Netlog, opgericht door de Belg Lorenz Bogaert (ongeveer 700 miljoen euro, met 21 miljoen regelmatige bezoekers in november 2008 volgens Comscore).

« Ons voornaamste doel bestaat erin een strategie in het werk te stellen om optimaal de miljoenen pageviews op vlak van publiciteit (35% van de inkomsten komt nu al van de integratie van pubs op de website) in geld om te zetten, vertrouwde Boris Bogaert ons toe op het Interact Congress dat van 10 tem 12 juno plaatsvond in Brussel.

Back to top button
Close
Close