Nedstat winnaar Hans du Chatinier prijs

Op de uitreiking van de MWG Annual Masters of Media Awards (AMMA) hebben Stichting KijkOnderzoek (SKO), Intomart GfK en Nedstat de Hans du Chatinier prijs voor professionals in ontvangst genomen voor het Streaming TV onderzoek. De onafhankelijke jury stelde vast dat het Streaming TV onderzoek uitstekend inspeelt op een belangrijke nieuwe ontwikkeling van het mediumtype televisie, namelijk het kijken van televisie via internet.

post-image-3

Het juryrapport beoordeelde het Streaming TV onderzoek als een systematisch opgezet onderzoek waarbij alle partijen die betrokken zijn bij online televisie vanuit hun eigen expertise hebben bijgedragen aan het succes: ”Het onderzoek levert een aantal duidelijke resultaten op: de afbakening van het begrip web-tv, een innovatief meetsysteem en een bruikbare rapportage van streams bij de reguliere kijkcijfers.”

De Hans du Chatinier Award is een prijs voor bijzondere commerciële communicatieonderzoeken. Doel van de prijs is het vakgebied van het marktonderzoek verder te stimuleren, kennis te vergroten, te verdiepen en te delen en theoretische kennis te vertalen naar praktische toepasbaarheid en effectiviteit van communicatie.

Back to top button
Close
Close