Home/Online media/eCoupons hype van het moment eCoupons hype van het moment Met beeclever.com lanceert het Gentse bedrijf Dotlabs een nieuw concept binnen de markt van voordeelbonnen. Aanbieders plaatsen zelf hun promoties onder de vorm van een eCoupon op de site. De consument kan de digitale voordeelbonnen dan gebruiken in het verkooppunt of bij het kopen in webwinkels. 2009-05-27Comment Belgen zijn wereldwijd de grootste gebruikers van voordeelbonnen. Wellicht onder invloed van de economische crisis werden in het eerste kwartaal van dit jaar al 3,5 miljoen voordeelbonnen meer geknipt dan in dezelfde periode van 2008. "Bovendien gaan steeds meer bedrijven en winkeliers hun reclamebudgetten anders spenderen”, zegt Pascal De Keyser van beeclever. “Het gebruik van voordeelbonnen past in een verschuiving van pure reclame naar een meer promotionele verkoop- en marketingaanpak, waarbij bedrijven meer garantie krijgen op concrete meerverkoop."Digitale media zijn volgens De Keyser ‘geknipt’ voor het promoten en aanbieden van voordeelbonnen. De voornaamste redenen zijn de lage opstartkost, de interactieve mogelijkheden en de hoge graad van resultaatmeting. Op beeclever.com kunnen bedrijven op een eenvoudige manier hun promotie of aanbieding omzetten in een eCoupon. Beeclever gaat daarin verder dan klassieke websites met voordeelbonnen. “Een winkelier heeft de keuze tussen een eCoupon die kan afgedrukt worden of die virtueel in het winkelpunt ligt op naam van de klant. Maar ook webwinkels kunnen met eCoupons hun promotionele acties activeren.” Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address