Microsoft en Yahoo opnieuw aan de babbel

Microsoft en Yahoo hebben opnieuw gesprekken aangeknoopt in verband met een partnerschap rond opzoekingen en online reclame. Dat is wat Wall Street Journal toch wist te melden.

post-image-3

Afgelopen februari liet Steve Ballmer weten dat de twee rivalen de strijdbijl moesten begraven en samen wat moesten doen tegen de alleenheerschappij van Google (65% marktaandeel van online opzoekingen). Zo liet hij al een eerste ballon op na de aankomst van Carol Bartz aan het hoofd van Yahoo in januari.

De wens van Ballmer lijkt in vervulling te komen, gezien de twee leiders elkaar hebben ontmoet. Het is dan ook geen verrassing waarover dat gesprek zou gegaan hebben. Als Bartz zich soepeler opstelt dan voorganger Yang, zal Yahoo niet in de vergetelheid terecht komen. Het akkoord zal ook enkel betrekking hebben tot de online opzoekingen bij beide bedrijven.

Microsoft werkt op dit moment aan de verfijning van Kumo, nieuw online zoekmotor die de concurrentie moet aangaan met Google. Maar de gigant uit Redmond is zich bewust van het late optreden: het bezit slechts 8% van het marktaandeel. Het is dan ook logisch dat het contact opneemt met Yahoo, dat 21% bezit.

Miléna Nemec-Poncik

Meer info op http://www.lemondeinformatique.fr/.

Back to top button
Close
Close