One Million Dollars voor een enkel webagentschap

Vier Belgische webprofessionals lanceren een interactief agentschap, gebaseerd op het betrekken van de klant in het creatieve proces. Kernidee: de dure tussenpersonen verwijderen!

post-image-3

Onder de naam 1MD (One Million Dollars), biedt dit nieuwe agentschap een samenwerkingsmodel klant-agentschap, gebaseerd op Web 2.0. Fabian Aerts (ex-McCann-Erickson), Lionel Cordier (ex-Dupuis), Georges Petkidis (professor grafische vorming op CAD) en Vincent Battaglia (blogger, organisator van Yulbiz Brussel) zijn allemaal vroegere werknemers van Emakina.

Volgens Vincent Battaglia, stichter van 1MD, “hebben de meeste webagentschappen een hoog aantal tussenpersonen (Project Managers, Account Managers, Art Directors, …) in het creatieve proces tussen de klant en de ontwerpers. Uit ervaring weten we dat een lange ketting tot misverstanden en vertragingen leidt. En wie is daar het uiteindelijke slachtoffer van? De klant, want de uitvoering van de projecten heeft vertraging, om nog maar te zwijgen van de enorme impact op de kosten. Onze manier van werken is anders. Elke creatieve medewerker – ontwerper of ontwikkelaar – ontmoet de klant en neemt deel aan het beheer van het project. Dankzij deze manier van werken kan je veel tijd met de klant winnen”.

Waarom de naam “1MD”? De bende van vier heeft als doel op twee jaar tijd een omzet van een miljoen dollar te bereiken. Als de uitdaging gehaald wordt, stort het agentschap 25.000 dollar naar een project waarvoor gestemd wordt door de mensen die de site van 1MD bezoeken (goed doel, cultureel evenement of feest).

Back to top button
Close
Close