Home/E-commerce/eBay corrigeert internationale strategie eBay corrigeert internationale strategie eBay keert terug naar de basis. Het bedrijf wil niet meer direct concurreren met grootheden als Amazon.com, maar gaat zich focussen op de mondiale `secundaire markt`, waar jaarlijks 500 miljard dollar in om gaat. 2009-03-19Comment Tijdens een bijeenkomst met financieel analisten maakte bestuursvoorzitter John Donahoe een strategische koerscorrectie voor eBay bekend. Hij schetste de grote lijnen en gaf nog geen details. De kern van eBay’s herziene strategie is de focus op het faciliteren van handel in de secundaire markt. Dat zijn zaken als tweedehands artikelen, minder courante objecten, voorraadoverschotten en verzamelstukken.Paypal, verantwoordelijk voor 28 procent van de concernomzet, moet een voorname positie gaan innemen in het afhandelen van die transacties. Het plan is dat Paypal binnen nu en twee jaar het handelsvolume verdubbelt tot 100 à 120 miljard dollar. eBay verwacht dat het over twee jaar 14 procent van alle digitale transacties afhandelt via Paypal. Eerder deze week trad Paypal toe Global Platform, een organisatie rondom smart cards. Het betaalbedrijf wil daarmee de ontwikkelingen op het gebied van mobiel betalen een impuls geven. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address