Google lanceert nieuwe reclamedienst met interessedoelgerichtheid

De internetgigant lanceert een nieuw reclameplatform waarmee doelgericht gezocht kan worden op basis van interesses bij partnersites en op YouTube.

post-image-3
Deze nieuwe dienst, die op het moment nog in een beta-fase zit, zal edverteerders de mogelijkheid geven doelgerichter te zoeken om een betere ROI te renderen. Concreet zal de nieuwe oplossing rekening houden met de partnersites van Google en met YouTube. Internetters kunnen de berichten ook zelf verwijderen.

Als een internetter bijvoorbeeld in november wat informatie opzocht over online verkoop van schoenen, kan die site reclameberichten doorsturen over bepaalde acties in verband met schoenen.

Om de vertrouwelijkheid van de gegevens te garanderen, biedt Google de internetters ook de kans om dit soort reclameberichten niet te ontvangen door "Ads Preferences Manager" uit te vinken.

De testfase is onlangs wereldwijd van start gegaan in verschillende marktgebieden. De commerciële lancering staat gepland voor het tweede kwartaal van 2009.

Boris Jancen
Back to top button
Close
Close