Home/Online media/Belgen zoeken op over crisis en stress Belgen zoeken op over crisis en stress Google maakte onlangs de evolutie bekend van de verschillende soorten opzoekingen van de Belgen op de bekende zoekmotor bekend. Deze gegevens komen van Insights for Search, een gratis dienst van Google, dat de ingevoerde opzoekingen analyseert. 2009-02-19Comment Er tekenen zich verschillende trends op. Opzoekingen voor "crisis" stegen met 126% en die voor "stress" met 19%.Belgen zochten ook vaak op via "solden" (FR +21%, NL +14%), maar minder via het woord "shopping" (-7%). Het huidige moeilijke economische klimaat zorgde ervoor dat de woorden "krediet" en "budget" (-10%) minder succes kenden. Het woord "bank" werd vooralsnog niet opgenomen in de officiële resultaten, maar wel kan gezegd worden dat Vlamingen 4% meer en Walen 7% meer opzochten via dat woord."Muziek" kende ook een daling in populariteit (FR -14%, NL -27%), net als "MP3 (-19%). De Belg zocht de laatste tijd wel meer op via het woord "laptop" (+11%), en nog meer via "GSM" (+23%).Google constateerde ook enkele opmerkelijke verschillen tussen Vlamingen en Walen. De Belgische politieke actualiteit deed de Belg meer nadenken over politiek. In Vlaanderen kende "minister" een stijging van 57%, bij de Walen slechts 7%. Daarentegen staat dan weer een daling van "overheid" (FR -16%, NL -6%).Een cliché hoeft niet altijd te kloppen. "Chocolade" steeg qua populariteit wel bij de Walen met 13%, maar in het Nederlandstalige gebied daalde dat met 10%. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address