Home/E-commerce/Belgische e-commerce verloor 60 uren verkoop tijdens feestdagen Belgische e-commerce verloor 60 uren verkoop tijdens feestdagen Volgens een studie van InternetVista, het bedrijf dat gespecialiseerd is in de monitoring van internettoepassingen, hebben de Belgische e-commerce sites tijdens de eindejaarsfeesten bijna twee en een halve dag verkoop verloren. Oorzaak: het slecht functioneren van hun server. Resultaat: sites die niet toegankelijk waren voor de internauten, en een verloren omzet die niet meer ingehaald kan worden. 2009-01-16Comment Tussen 1 december en 8 januari 2008 heeft InternetVista de permanente bereikbaarheid gecontroleerd van 23 Belgische e-commerce sites, waaronder eBay.be, Fnac.be, Vandenborre, Free Record Shop, Bongo, Unikadoo, Sherpa, Photo Hall en ConsoleShop. De sites met het beste bereikbaarheidsgehalte (100%) waren in die periode die van Proxis, Mediadis, La Redoute en Neckermann. Bovenaan het klassement treft men ook Fnac aan (99,9%), eBay (99,9%), Unigro (99,98%) en Les 3 Suisses (99,95%).Andere e-commerce sites daarentegen vertoonden zware gebreken, zoals Free Record Shop (22 uur buiten dienst), Photo Hall (21u) en Delhaize Wine World (8u). "De site van Free Record Shop noteerde in totaal meer dan 8u30 onbereikbaarheid tussen 17 en 19 december, toch een kritieke periode vlak voor Kerstmis, licht Cédric Braem toe, Managing Director van InternetVista. Photo Hall kende dan weer twee grote pannes op 8 en 19 december. Delhaize Wine World faalde in totaal 7 uren op 6 en 7 december." Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address