Online verkoop in US daalt met 3% door crisis

De Amerikaanse online verkoop tussen Kerstmis 2007 en die van 2008 is volgens ComScore met 3% gedaald. Het onderzoeksbureau zegt teleurgesteld te zijn in de resultaten.

post-image-3

De Amerikaanse internetters spendeerden allen « slechts » 25,5 miljard dollar tussen 1 november en 23 december, tegenover 26,3 miljard dollar een jaar eerder. « Dit is de eerste keer dat we een daling waarnemen sinds 2001, het jaar waarin we de evolutie van e-commerce zijn beginnen volgen », verklaarde Gian Fulgoni, president van ComScore.

Gian Fulgoni wijt de daling aan de huidige economische recessie. « Het is een moeilijk laatste halfjaar geweest voor alle consumenten », verduidelijkte hij. Maar niet alle sites doen het slecht. Amazon grijpt een tweede plaats met meer dan 76 miljoen unieke bezoekers, een stijging van ongeveer 7% op één jaar tijd. Wal-Mart bekleedt de derde plaats met 51,5 miljoen bezoekers (+4%). Daarnaast kenden ook HP en Apple een mooie groei met respectievelijk 28 en 19%.

Miléna Nemec-Poncik

Meer info op http://www.lemondeinformatique.fr/.

Back to top button
Close
Close