Home/Blogs/BLOG COMBELL: Online zoeken maar toch vaak offline kopen BLOG COMBELL: Online zoeken maar toch vaak offline kopen Hoe belangrijk het is voor een bedrijf om een eigen webstek te hebben, mag nogmaals blijken uit een studie die TNS Infratest bij 2.000 Belgische internauten van 15 en ouder uitvoerde, in opdracht van Google. Want er werd vastgesteld dat bijna 40% van de internauten op het internet naar informatie gaat zoeken vooraleer een product te kopen. Niet alleen volgt in 39% van deze gevallen een aankoop op het internet, maar in 61% wordt de aankoop in een bakstenen winkel gedaan. 2008-12-19Comment Een mooi voorbeeld hiervan zijn de reizen, toch een sector waarbij de internaut graag op het internet op onderzoek gaat om informatie te vinden en een reis te plannen. 72% van de gebruikers die een reis aangekocht hadden, had vooraf informatie opgezocht op het internet. En toch kocht 28% nog zijn reis aan bij een bakstenen reisbureau. Het zijn vooral de reizen “alles inbegrepen” waarvoor de internaut naar de reisagent trekt, terwijl hij vliegtickets voor vrijetijdsgebruik zelf aankoopt en zelf zijn hotelkamer boekt. Producten die dan weer het meest offline gekocht worden, zijn auto’s en computer hardware.Lees meer. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address