Home/Campaigns/Online reclamebestedingen in het VK Online reclamebestedingen in het VK De online reclamebestedingen in het VK zijn volgens het lokale IAB tijdens de eerste jaarhelft gestegen met 21%. Volgens het IAB kan het marktaandeel van internetreclame volgend jaar zelfs dat van TV ‘kloppen’. 2008-11-12Comment In totaal bedroegen de online bestedingen in de eerste jaarhelft bij onze overzeese buren net geen 1,7 miljard Britse ponden. Dat is een stijging met 21% op jaarbasis voor de zelfde periode. De totale reclamebestedingen in het VK daalden met 0,7% in het eerste semester. Zonder de toename van de online spend zouden ze zelfs met 4,6% zijn gedaald.Noteren we verder dat het aandeel van de online bestedingen nu 18,7% van de totale Britse adspend uitmaakt. Dat is slechts 0,6% minder dan de ‘press display’ en amper 3% minder dan TV. Betalende zoekreclame groeide met 28% op jaarbasis en is nu goed voor 58,3% van de online reclamebudgetten in het VK. De display advertising steeg met iets meer dan 16%. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address