Online reclamebestedingen in het VK

De online reclamebestedingen in het VK zijn volgens het lokale IAB tijdens de eerste jaarhelft gestegen met 21%. Volgens het IAB kan het marktaandeel van internetreclame volgend jaar zelfs dat van TV ‘kloppen’.

post-image-3

In totaal bedroegen de online bestedingen in de eerste jaarhelft bij onze overzeese buren net geen 1,7 miljard Britse ponden. Dat is een stijging met 21% op jaarbasis voor de zelfde periode. De totale reclamebestedingen in het VK daalden met 0,7% in het eerste semester. Zonder de toename van de online spend zouden ze zelfs met 4,6% zijn gedaald.

Noteren we verder dat het aandeel van de online bestedingen nu 18,7% van de totale Britse adspend uitmaakt. Dat is slechts 0,6% minder dan de ‘press display’ en amper 3% minder dan TV. Betalende zoekreclame groeide met 28% op jaarbasis en is nu goed voor 58,3% van de online reclamebudgetten in het VK. De display advertising steeg met iets meer dan 16%.

 

Back to top button
Close
Close