bSeen onderzocht reputatie 70 gekende Belgische merken in zoekmachines

bSeen onderzocht in juni 2008 70 Belgische merken op hun reputatie binnen de zoekmachines. Heel concreet werd gekeken welke positieve en negatieve aspecten naar boven kwamen wanneer de merknaam in de zoekmachines werd gezocht.

post-image-3

Hiervoor werden Google, Yahoo! en Live Search gebruikt, met een extra focus op Google. Enkele van de bekende Belgische merken die onderzocht zijn, zijn AS Adventure, Bikkembergs, Club Med, Dexia, Electrabel, Fortis, Humo, Ijsboerke, Jetair, Kipling, Leonidas, Mobistar, NMBS, Omega Pharma, Passage Fitness First, Q Music, Rombouts, SN Brussels Airlines, Telenet, VT4 en Weba.

bSeen onderzocht de bedrijven op verschillende gebieden. Positie van de websites, SiteLinks op merknaam, positieve en negatieve connotaties, Wikipedia, social networking, blogs en videoberichten zijn slechts enkele van die gebieden.

Alle resultaten staan te lezen op http://www.bseen.be/assets/pdf/white-paper/70-merken-onderzoek-online-reputatie.pdf.

Back to top button
Close
Close