Studie: adverteren op sociale netwerken wordt steeds interessanter

Of het nu social network marketing, social media marketing of social community marketing moet worden genoemd is nog niet geheel duidelijk, maar deze nieuwe vorm van adverteren wordt wel steeds interessanter, volgens een studie van Synovate.

post-image-3
Zo staan in Duitsland bvb. 80% van de gebruikers van sociale netwerken open voor advertenties.
Een eerdere enquête, uitgevoerd in mei van dit jaar, wees al uit dat sociale media en adverteren best wel samen gaan: toen verklaarde de helft van de ondervraagde gebruikers dat de kwaliteit van de community-ervaring er wel degelijk op vooruit gaat wanneer er relevante, gerichte advertenties worden getoond.
Meer en meer Europeanen raken betrokken bij het ‘interactieve web’ en delen regelmatig hun gedachten met gelijkgestemde zielen.
Het helpt natuurlijk dat er steeds meer sociale applicaties in omgang zijn en dat er netwerken over zowat elk onderwerp bestaan.
Volgens Forrester Research betrekt zowat 42% van Amerikaanse adverteerders ondertussen sociale netwerken in hun marketingstrategie.
Naar schatting 35% van de adverteerders maakt gebruik van Web 2.0-toepassingen als blogs, online forums, video clips, podcasts en user-generated content in hun marketingcommunicatiecampagnes.

Back to top button
Close
Close