Home/E-commerce/Zalando breidt AI-gedreven discovery feed uit Zalando breidt AI-gedreven discovery feed uit Zalando’s AI-gedreven discovery feed wordt uitgebreid naar 16 extra markten, waaronder Nederland en België, waardoor shoppen nog boeiender en leuker wordt van zodra klanten de app openen. Nieuwe klantprofielen in alle markten bieden een persoonlijke omgeving waar klanten content, merken en creators kunnen volgen en content publiekelijk kunnen delen. Deze investeringen zijn de volgende stap in Zalando’s missie om fashion- en lifestyle-shopping opnieuw vorm te geven als onderdeel van haar ecosysteemstrategie. 2025-10-17Comment Zalando zet een grote stap in zijn missie rond Inspiratie & Entertainment met de uitbreiding van de AI-gedreven discovery feed op de startpagina van de app en het toevoegen van optionele publieke profielen. De nieuwe feed is nu beschikbaar in 22 markten, waaronder Nederland, België en Luxemburg, en zorgt voor een nog betere winkelervaring van zodra klanten de app openen. Klanten kunnen eenvoudig scrollen en swipen door content die vrijwel realtime op hen is afgestemd. Daarnaast biedt het nieuwe klantprofiel een persoonlijke omgeving waar gebruikers content kunnen opslaan, en hun favoriete merken, producten per thema via prikborden (boards) en creators kunnen volgen. Het nieuwe profiel stelt klanten ook in staat om hun unieke stijl te uiten via zelf gecreëerde borden en deze te delen met anderen op Zalando en buiten Zalando. Deze ontwikkelingen zijn de nieuwste stappen in Zalando’s missie om klanten te inspireren, verbinden, en om verder te gaan dan alleen een aankoop. “Deze nieuwe toevoegingen markeren een belangrijk moment in onze missie om te veranderen van een voornamelijk transactioneel platform naar een levendig, inspirerend ecosysteem voor mode en lifestyle,” zegt Robert Gentz, oprichter en co-CEO bij Zalando. “We combineren het gemak van e-commerce, het entertainment van social media, de connectie van inspiratieplatforms en redactionele content in één ervaring. Dit maakt het niet alleen makkelijker voor klanten, maar zorgt voor een meer boeiende, relevante en persoonlijke ervaring. Zo blijft Zalando het hart van ieder gesprek over mode.” Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address