Home/Market news/BeInfluence neemt Stellar Lab over en verstevigt zijn leiderspositie in creator-led marketing BeInfluence neemt Stellar Lab over en verstevigt zijn leiderspositie in creator-led marketing BeInfluence Europe, het Europese influencer marketing agentschap dat door Adweek werd uitgeroepen tot meest snelgroeiende agency ter wereld, bekroond werd als Specialist Agency of the Year in België, en als eerste Europese influencer marketing agentschap ooit een D&AD Pencil won, kondigt de overname aan van Stellar Lab, een onafhankelijk agentschap met vestigingen in Brussel en Parijs. 2025-10-15Comment Het zusterbedrijf Stellar Tech, gespecialiseerd in de ontwikkeling van de SaaS-platformen Stellar en Creatorz, maakt geen deel uit van de overname en blijft volledig onafhankelijk. Met deze overname zet BeInfluence een nieuwe strategische stap: het agentschap versterkt zijn leiderschap in creator-led marketing in de Benelux, breidt zijn expertise verder uit en bevestigt zijn ambitie om de Europese referentie in het vakgebied te worden. Een gedeelde visie: influencer marketing als kern van authentieke brandbuilding Sinds de oprichting in 2015 heeft Stellar Lab zich ontwikkeld tot een creatief agentschap dat uitblinkt in op maat gemaakte campagnes die influencer marketing, persrelaties en organische sociale media combineren. Het agentschap werkte de voorbije jaren voor internationale merken zoals Colgate-Palmolive, BMW, Estée Lauder, Shiseido, Sanex, Ethias en Kellogg’s, zowel in België als in Frankrijk. BeInfluence, opgericht in 2019, realiseerde in amper zes jaar meer dan 2.000 campagnes voor meer dan 100 klanten in 35 landen, met de steun van een community van meer dan 20.000 creators. Onder het motto “We are creative rebels” is het agentschap uitgegroeid tot een van de meest innovatieve en bekroonde spelers op de markt, met klanten als Amazon, Carrefour, Pernod Ricard, Peugeot, Henkel, Bel, Decathlon en de Europese Commissie. De overname vertrekt vanuit een gedeelde overtuiging: influencer marketing is veel meer dan een reclamekanaal. Het is een creatief en strategisch communicatiemiddel dat centraal staat in content-, PR-, social- and experience-strategieën en zo duurzame impact genereert. “We zijn al lang onder de indruk van de kwaliteit en het karakter van de campagnes van Stellar Lab. Hun expertise in persrelaties en organische sociale media sluit perfect aan bij ons creatieve en data-driven DNA. Samen kunnen we merken een nog meer geïntegreerde, innovatieve en impactvolle aanpak aanbieden.” - Thomas Angerer, Co-founder & Chief Creative Officer, BeInfluence. Strategische synergieën ten dienste van de merken De integratie van Stellar Lab binnen BeInfluence steunt op drie duidelijke doelstellingen: De leiderspositie in de Benelux versterken: Door de krachten van twee erkende agentschappen te bundelen, bevestigt BeInfluence zijn positie als toonaangevende speler in de Benelux, met een sterke aanwezigheid in Frankrijk en een uitgesproken Europese ambitie. Het dienstenaanbod uitbreiden: Naast de bestaande expertise van BeInfluence (influencer marketing, paid social, contentproductie en experience) komen nu ook persrelaties en organische socialmedia-expertise dankzij Stellar Lab. Meer waarde creëren voor klanten: Door creativiteit, invloed en media visibiliteit te combineren, kunnen merken rekenen op sterkere en meer coherente 360°-campagnes. Een mensgerichte en geleidelijke integratie Vanaf 14 oktober 2025 vervoegen alle medewerkers van Stellar Lab het team van BeInfluence. Lopende projecten worden zonder onderbreking verder gezet, met dezelfde aanspreekpunten en dezelfde kwaliteitsnormen. Cathy Pill, medeoprichtster van Stellar Lab en Stellar Tech, begeleidt persoonlijk de integratie van de teams en klanten, in nauwe samenwerking met het management van BeInfluence. De naam Stellar Lab zal geleidelijk verdwijnen tegen eind 2025, waarbij alle activiteiten onder het merk BeInfluence verdergaan. De overgang gebeurt zorgvuldig, met respect voor het erfgoed en de relaties die Stellar Lab de afgelopen tien jaar heeft opgebouwd. “Deze samenwerking is een logische volgende stap in het verhaal van Stellar Lab. In BeInfluence hebben we een ambitieuze partner gevonden die onze waarden deelt. Voor onze klanten betekent dit meer slagkracht en meer impact; voor onze teams een kans om te groeien binnen een bloeiend Europees netwerk. Zelf blijf ik mijn ondernemerspad verderzetten met Stellar Tech, ons onafhankelijk SaaS-bedrijf dat focust op innovatie en performantie binnen influencer marketing.” - Cathy Pill, Co-founder Stellar Lab & Stellar Tech. Een nieuwe groeifase voor BeInfluence Na zijn omzet in drie jaar te hebben verzesvoudigd tot 6,5 miljoen euro in 2024, blijft BeInfluence zijn ambitieuze traject doortrekken: Tegen eind 2025 mikken op 12 miljoen euro omzet (exclusief Stellar Lab). Tegen 2026 groeien naar 25 miljoen euro omzet en twee nieuwe Europese kantoren openen. Tegen 2028 de kaap van 50 miljoen euro omzet ronden en de eerste Cannes Lions winnen — als bewijs dat influencer marketing een volwaardig creatief kanaal binnen de reclamewereld is. BeInfluence blijft ook alert voor nieuwe overnamekansen in Europa. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address