BeInfluence bevestigt zijn positie als Europees leider in influencer marketing met een nieuwe merkidentiteit

BeInfluence Europe luidt een nieuw tijdperk in. Het agentschap, dat in enkele jaren is uitgegroeid tot een toonaangevende referentie in influencer marketing in Europa, onthult vandaag zijn toekomstsplan en bevestigt zijn ambitie met een nieuwe merkidentiteit.

post-image-3
Een indrukwekkende groei en stevige erkenning vanuit de markt

Het avontuur begon in 2017 in Brussel, als een studentenproject van Thomas Angerer, Boris Kaisin en Quentin Mayne. Aan het einde van hun studies, in september 2019, besloten Thomas en Boris om het project voort te zetten. In twee jaar tijd veroverde het agentschap de Belgische markt en overschreed het de kaap van één miljoen euro omzet. Gesterkt door dit succes besloten de twee medeoprichters de Franse markt aan te pakken: eind 2021 opende een kantoor in Parijs, waar Thomas zich vestigde om de Franse ontwikkeling te leiden.

Sindsdien is alles in een stroomversnelling geraakt: het agentschap vermenigvuldigde zijn omzet met zes en bereikte 6,5 miljoen euro in 2024, en werkt ondertussen voor prestigieuze klanten zoals Carrefour, Amazon, Pernod Ricard, de Bel Groep, Peugeot, Givenchy, de Europese Commissie, de Belgische federale overheid, maar ook Bouygues Telecom, BNP Paribas, Asics, Decathlon, Waze, Glade, het Agentschap voor Biomedicine en de Franse overheid.

Tegelijkertijd ontwikkelde het agentschap een departement dat zich toelegt op het exclusieve management van talenten in België. Vandaag begeleidt het 32 van de meest invloedrijke content creators van het land, waaronder @shauna.dewit, @vidalalexe, @sami2bx, @zoegalliaerdt en @alzliz.

BeInfluence werd in 2023 door Adweek uitgeroepen tot snelst groeiend influencer marketingagentschap ter wereld en stond in 2024 en 2025 twee jaar op rij op het podium van snelst groeiende agentschappen in Europa volgens de Financial Times.

Vandaag heeft BeInfluence Europe meer dan 2.000 campagnes geleid voor meer dan 100 klanten in 35 landen, met de inzet van meer dan 50.000 content creators — met volgeraantallen van 500 tot 40 miljoen — op 7 sociale platformen.

Aan de basis van dit succes liggen een sterke identiteit en een grote ambitie, die het agentschap nu uitdraagt met een nieuwe merkidentiteit.

Een nieuwe identiteit voor een versterkte ambitie

“We are creative rebels”: zo kiest BeInfluence ervoor om zich voortaan te presenteren.

Deze nieuwe identiteit is geen eenvoudige rebranding, maar belichaamt een visie, een houding en een engagement. Want voor BeInfluence begint echt impactvolle influencer marketing bij het in vraag stellen van de status quo. Net als reclame kan influencer marketing alleen tastbare resultaten opleveren als ze blijk geeft van compromisloze en gedurfde creativiteit.

Kant-en-klare formats uit 2018 recycleren of werken binnen een vast kader zonder dit te bevragen, is geen optie. Het agentschap verzet zich tegen de industrialisering van formats en verkiest permanente vernieuwing. Het beperkt zich niet tot organische campagnes: boost campagnes, paid social strategieën, event- en experienceformats, UGC/CGC-content… elk middel wordt strategisch ingezet, met één kernwoord: impact.

Maar bij BeInfluence gaat creativiteit nooit ten koste van structuur. Het agentschap breekt de codes — maar altijd methodisch.

“We challengen alles, maar doen dat met rigoureus werk om onze klanten maximale impact te garanderen. Met een sterke creatieve visie, maar ook met een scherp inzicht in culturele, sociodemografische, sectorale en concurrentiële contexten. Onze methode steunt op veel data ; zowel eigen data als die van partners zoals Kolsquare, Brandwatch en GWI ; op sterke processen en op ons vermogen om complexe internationale campagnes te coördineren, waarbij we honderden creators in tientallen landen activeren,” legt Thomas Angerer uit, medeoprichter en Chief Creative Officer.

Deze uitgesproken identiteit en duidelijke ambitie werpen al hun vruchten af:

Sinds begin 2025 verzekerde BeInfluence zich van nieuwe meerjarige partnerships met Carrefour, Amazon en Peugeot in Frankrijk, en neemt het de jaarlijkse strategiebepaling op zich voor oa. Groupe SEB, De’Longhi en Leonidas in België. Het agentschap haalde zo in amper 8 maanden tijd meer dan 10 miljoen euro omzet, bovenop een uitzonderlijke klantenloyaliteit, met 90% van de historische klanten die elk jaar opnieuw vertrouwen schenken.

Het agentschap won ook een tiental internationale prijzen, waaronder:
  • Eerste Europese influencer marketingagentschap ooit dat een D&AD Pencil won ;
  • Eerste Europese influencer marketingagentschap ooit dat de titel “Experiential Campaign of the Year” van Ad Age won ;
  • Meest bekroonde onafhankelijke influencer marketingagentschap ter wereld bij de Global Influencer Marketing Awards 2025 met 2 Gold en 4 Silver ;
  • Eerste influencer marketingagentschap in de geschiedenis dat de titel Specialist Agency of the Year won bij de Belgian Agency of the Year Awards.
Thomas Angerer had ook de eer om de kernideeën van het agentschap te vertegenwoordigen tijdens één van de belangrijkste creatieve evenementen van het jaar: de D&AD Awards. Hij maakte er deel uit van (als enige Franstalige vertegenwoordiger) de 8 leden tellende jury van de allereerste editie van de categorie “Creator Content”.

Daarnaast is hij jurylid van de Drum Awards en zal hij in december als spreker optreden tijdens de prestigieuze Effie Awards Europe.

Ambities voor de toekomst

BeInfluence zet zijn groeiambitie voort: het aantal medewerkers verhogen tot 60 en de kaap van 20 miljoen euro omzet bereiken in 2026, met de lancering van twee nieuwe strategische diensten, de opening van een derde Europees kantoor en de ambitie om zijn eerste Cannes Lions en One Show-prijzen te winnen.

In 2027 wil het agentschap twee nieuwe kantoren openen in andere Europese landen, met als doel 40 miljoen euro omzet in 2028. Met één duidelijke overtuiging: bewijzen dat influencer marketing het creatiefste en meest doeltreffende kanaal van de reclame-industrie kan worden.

“Deze herbevestiging van onze identiteit en kernideeën is een sleutelmoment voor ons. We zijn gegroeid, hebben bijgeleerd en de grenzen van influencer marketing verlegd. Vandaag geven we onszelf de middelen om onze ambitie waar te maken: het beste influencer marketingagentschap van Europa worden,” besluit Thomas Angerer.
 

 
Back to top button
Close
Close