Home/Interviews EC/Visit Flanders en Serviceplan zetten Vlaamse fietsroutes in de kijker Visit Flanders en Serviceplan zetten Vlaamse fietsroutes in de kijker Visit Flanders en Serviceplan lanceren hun allereerste gezamenlijke campagne met een duidelijke ambitie: Vlaanderen internationaal op de kaart zetten als dé bestemming voor fietsliefhebbers. Met een innovatieve en meeslepende socialmediastrategie vormt deze actie het startschot van een vierjarige samenwerking die inzet op inspiratie, betrokkenheid en conversie in het toerisme. 2025-06-19Comment Na de aankondiging van hun strategisch partnerschap eerder dit jaar, zetten Serviceplan en Visit Flanders vandaag een belangrijke stap in hun samenwerking met de lancering van hun eerste gezamenlijke campagne: “Uncover Flanders’ Finest Cycle Routes.” Deze social media campagne is de start van een bredere strategie om Vlaanderen internationaal te profileren als een aantrekkelijke en veelzijdige bestemming. De campagne is het eerste resultaat van de vierjarige samenwerking waarin Serviceplan Visit Flanders ondersteunt met een geïntegreerde aanpak onder de noemer “Total Social.” Deze aanpak bundelt creativiteit, digitale expertise en mediastrategie om socialemediakanalen om te vormen tot krachtige ecosystemen waar inspiratie, engagement en conversie hand in hand gaan. Fietsen in Vlaanderen als vertrekpunt “Uncover Flanders’ Finest Cycle Routes” zoomt in op de unieke fietsbeleving die Vlaanderen te bieden heeft. Via visueel aantrekkelijke content op sociale media worden internationale reizigers geïnspireerd om de regio te ontdekken via haar iconische fietsroutes. Van inspiratie naar boeking Met deze campagne willen het creatieve bureau Serviceplan en Visit Flanders niet alleen inspireren, maar ook aanzetten tot actie. De content is ontworpen om een directe connectie te maken met potentiële reizigers en hen te stimuleren om hun volgende vakantie in Vlaanderen te plannen. Dankzij het mediabureau Mediaplus en een slimme mix van organische en gesponsorde content, maximaliseert de campagne zowel het bereik als de betrokkenheid in prioritaire markten zoals het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Frankrijk, Italië en Scandinavië. Een voorproefje van wat nog komt De campagne rond fietsen vormt het startschot van een bredere socialemedia-aanpak waarin ook thema’s als gastronomie (Culinair Vlaanderen), erfgoedbeleving en natuur aan bod zullen komen. Elk van deze pijlers krijgt een op maat gemaakte strategie om Vlaanderen op een eigentijdse manier te positioneren bij diverse doelgroepen. Met “Uncover Flanders’ Finest Cycle Routes” zetten Visit Flanders en Serviceplan niet alleen Vlaanderen op de kaart als fietswalhalla, maar ook als een creatieve kracht in de digitale toerismewereld. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address