Home/Market news/Outbrain voltooit overname van Teads Outbrain voltooit overname van Teads Deze fusie creëert “The Omnichannel Outcomes Platform for the Open Internet” 2025-02-04Comment Outbrain Inc. heeft vandaag de afronding van de overname van Teads aangekondigd, na het verkrijgen van alle vereiste goedkeuringen van toezichthouders. De twee bedrijven bundelen hun krachten en zullen voortaan opereren onder de naam Teads. Door deze fusie worden twee toonaangevende spelers binnen het Open Web samengebracht, met als doel een omnichannel platform te creëren dat zowel merkbekendheid als performance-resultaten levert, op alle schermen, inclusief CTV, mobiel en desktop. Samen vormen ze een van de grootste bedrijven binnen het Open Web, met een gecombineerde advertentieomzet van circa 1,7 miljard dollar (boekjaar 2024) en een bereik van 2,2 miljard consumenten wereldwijd. De nieuwe onderneming beschikt over een van de rijkste sets aan contextuele en interesse-data binnen het Open Web, die een geavanceerde AI-aangedreven voorspellingsengine zal voeden om advertentieprestaties te optimaliseren. David Kostman, CEO van Outbrain, wordt de CEO van de nieuwe organisatie. Jeremy Arditi en Bertrand Quesada, de voormalige CEO’s van Teads, nemen respectievelijk de rollen van Co-President en Chief Business Officer Amerika & Internationaal op zich. De overname heeft een totale waarde van circa 900 miljoen dollar, bestaande uit 625 miljoen dollar in contanten en 43,75 miljoen Outbrain-aandelen. Altice, de verkopende aandeelhouder van Teads, zal twee zetels innemen in de nieuwe Raad van Bestuur, die in totaal uit tien leden zal bestaan. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address