TikTok werkt samen met Nielsen om cross-media advertenties te meten

TikTok heeft een samenwerking aangekondigd met Nielsen waarmee adverteerders en bureaus de prestaties van advertenties op TikTok direct kunnen vergelijken over alle schermen, inclusief digitaal, connected TV (CTV) en traditionele lineaire TV. Volgens Nielsen zal deze samenwerking adverteerders helpen TikTok’s bijdrage aan het totale publiek beter te begrijpen en hen ondersteunen bij een efficiëntere mediaplanning.

post-image-3

Betere inzichten in publiek

Nielsen benadrukt dat het essentieel is om de betrokkenheid van het publiek op TikTok vast te leggen, aangezien gebruikers zich over verschillende platforms en apparaten bewegen. Het bedrijf stelt dat zijn tool, Nielsen ONE, speciaal is ontwikkeld om cross-media analyses te bieden en zo een compleet beeld van het publiek te geven.

“In een gefragmenteerd ecosysteem hebben adverteerders steeds meer moeite om de toegevoegde waarde van elk element in hun mediaplan te begrijpen en aan te tonen,” zegt Ameneh Atai, algemeen directeur Audience Measurement bij Nielsen. “De integratie van TikTok in Nielsen ONE lost een belangrijk deel van deze puzzel op, biedt broodnodige duidelijkheid en helpt adverteerders uiteindelijk om beter onderbouwde beslissingen te nemen bij het plannen en meten van hun cross-platform en publishercampagnes.”

TikTok als sleutelspeler in cross-media engagement

Jorge Ruiz, wereldwijd hoofd Marketing Science bij TikTok, voegde hieraan toe dat merken verder moeten kijken dan traditionele kanalen. “De integratie van TikTok met Nielsen ONE stelt adverteerders in staat om cross-media engagement beter te begrijpen en te benutten,” zei hij.

Een bewezen aanpak met andere platforms

Het is niet de eerste keer dat Nielsen samenwerkt met een entertainmentplatform om cross-media prestaties te meten via Nielsen ONE. In 2022 was YouTube de eerste partner die dit hulpmiddel gebruikte om de reikwijdte van zijn content op computer, mobiel en CTV te vergelijken met lineaire TV. Enkele maanden later sloot Nielsen een partnerschap met Roku om cross-media kijkgedrag te volgen.

Nielsen heeft ook een driejarige overeenkomst met Amazon Prime Video om de kijkcijfers van exclusieve NFL "Thursday Night Football"-uitzendingen te meten.

Met deze samenwerking versterkt TikTok zijn positie als een onmisbaar platform voor adverteerders die hun impact over verschillende mediakanalen willen maximaliseren.

Back to top button
Close
Close