Volledig autonome AI-oplossingen: Plan.Net Group onthult Agentic Services

Plan.Net Belux, het digitale en martech agentschap van de Serviceplan Group, Europa's grootste onafhankelijke agentuurgroep, loopt voorop bij de introductie van autonome AI-agenten die kernfuncties van agentschappen leveren die traditioneel door mensen worden uitgevoerd, zoals onderzoek, contentcreatie, inzichten en ontwerp. Door de combinatie van snelheid, efficiëntie en schaalbaarheid stellen deze Agentic Services merken in staat om hun marketingactiviteiten naar een hoger niveau te tillen.

post-image-3

Plan.Net Group heeft een belangrijke mijlpaal bereikt in zijn werk met AI: met de lancering van Agentic Services biedt het nu klanten toegang tot een nieuwe reeks diensten waarbij AI-agenten autonoom complexe taken afhandelen die traditioneel door mensen worden uitgevoerd. Hiermee is Plan.Net Group het eerste bureau dat dergelijke AI-agenten in zijn dienstenportfolio integreert - een belangrijke stap voorwaarts voor het gebruik van AI in de reclame-industrie.

In de huidige fase krijgen geselecteerde klanten toegang tot diensten zoals onderzoek, contentcreatie, CI-monitoring, inzichten en ontwerp, allemaal geleverd door AI-agents. Deze agents werken autonoom en nemen repetitieve, tijdrovende taken op zich die nu veel sneller en kosteneffectiever kunnen worden uitgevoerd. Tegelijkertijd hanteert Plan.Net Group een “human-in-the-loop”-benadering, die ervoor zorgt dat de voordelen van AI worden gecombineerd met menselijke expertise. Deze aanpak integreert menselijke creativiteit en contextueel begrip, waardoor klanten kunnen profiteren van de snelheid en schaalbaarheid van AI zonder in te leveren op kwaliteit.

“We zijn ongelooflijk trots om Agentic Services op de markt te brengen,” zegt Gregory Cosman, AI Task Force Leader bij Serviceplan Group Belux. “Onze klanten hebben nu toegang tot Agentic Services zoals concurrentieonderzoek, ontwikkeling van contentstrategieën en zelfs de creatie van ontwerptokens. Deze agents werken intelligent samen en leveren hoogwaardige, snelle en schaalbare oplossingen.”

Agentic Services: Hoe merken kunnen profiteren

In tegenstelling tot eenvoudige prompts in tools als ChatGPT, die snelle maar vaak oppervlakkige antwoorden geven, maakt Agentic Services gebruik van autonome AI-agenten. De kern van het systeem is gebaseerd op zogenaamde “Agentic Workflows”, waarmee taken kunnen worden opgesplitst in subtaken, zodat meerdere gespecialiseerde AI-agenten aan deze subtaken kunnen werken. Ze verbeteren voortdurend hun resultaten op een zelfkritische en collaboratieve manier. Het resultaat is dat Agentic Services complexe workflows in meerdere fasen kan beheren zonder dat bij elke stap menselijke tussenkomst nodig is. Het resultaat: belangrijke processen in marketing en verkoop worden exponentieel effectiever geautomatiseerd dan met traditionele, eentraps AI-systemen.

Plan.Net Group's Agentic Services Portfolio

 In eerste instantie zullen de Agentic Services zich richten op het leveren van onderzoeksoplossingen, zoals concurrentieanalyses en inzichten in de industrie. Het continu monitoren van concurrenten kan bijvoorbeeld worden geleverd in een fractie van de tijd en kosten vergeleken met traditionele methoden.

Het portfolio van Agentic Services wordt momenteel uitgebreid en zal in de nabije toekomst extra functionaliteiten bevatten. AI-agenten zullen websitegegevens analyseren, waardoor merken een dieper inzicht krijgen in hun gebruikersinzichten. Op het gebied van content kunnen alle taken binnen de content supply chain worden geautomatiseerd door AI-agents. Verder zullen AI-agenten helpen bij het creëren en beheren van ontwerptokens voor digitale ecosystemen, waardoor merkconsistentie wordt gewaarborgd en personalisatie op schaal naar een nieuw niveau wordt getild.

“Wij geloven dat de combinatie van AI-gestuurde efficiëntie en menselijke creativiteit de toekomst is van het agentschapsmodel”, zegt Melissa Bekaert, Managing Director Plan.Net Group Belgium. “Agentic Services maakt een nieuwe manier van werken mogelijk, waarbij AI-agenten repetitieve, tijdrovende taken overnemen. Hierdoor kunnen onze experts zich richten op wat machines niet kunnen: creativiteit en waardevolle inzichten aan tafel brengen.”

Back to top button
Close
Close