Instagram verbetert de ervaring van creators met "Trial Reels"

Deze week heeft Instagram wereldwijd een nieuwe functie gelanceerd die "Trial Reels" heet. Met deze nieuwe tool kunnen content creators verschillende soorten video uittesten zonder die rechtstreeks op hun profiel te posten. Dat geeft hen een creatieve vrijheid zonder de onmiddellijke prestatiedruk tegenover hun community.

post-image-3

Met deze functie kunnen creators video's in testmodus posten. Instagram geeft hen dan gedetailleerde data over de performantie van die video's, zoals het aantal views, de likes, commentaren en shares. Met deze informatie kunnen creators beslissen om hun video's met hun volgers te delen of die te archiveren.

Deze functie is geïnspireerd op een oudere tool, "Experiment mode", een functie die gelijkt op die van vandaag en  die door ingenieur Alessandro ontdekt was. Met die Experiment modus kon men ook video's posten, maar die zouden dan enkel getoond worden aan wie uw pagina niet volgt.

In een schermafdruk die Paluzzi gepost heeft, stipt Instagram aan dat de reel weliswaar niet zichtbaar is op het profiel van de creator, maar dat de volgers die kunnen zien wanneer iemand die rechtstreeks met hen deelt. Als de creator ervoor kiest om de reel niet publiek te delen dan zal die bovendien automatisch na 24 uur gearchiveerd worden.

Creators zullen weten of zij deel uitmaken van deze test via een melding die verschijnt wanneer zij een video posten. Bovendien experimenteert Instagram met verschillende varianten van de functie, waaronder verschillende intervallen vooraleer de video te archiveren. De uiteindelijke versie zou dus nog kunnen evolueren afhankelijk van de feedback op de tests. En het is nog niet zeker of die versie publiek gemaakt zal worden.

Waarom deze nieuwe functie?

De ontwikkeling van deze functie is een reactie op de klachten van creators die vinden dat het algoritme van Instagram een negatieve impact gehad heeft op hun bereik.

Deze functie zou erg handig kunnen zijn, want vele creators beschouwen hun Instagramprofiel als hun visitekaartje. Dit leidt tot extra druk bij elke publicatie, en spoort hen aan om enkel de meest geslaagde content te delen, om geen followers te verliezen. Met de "trial reel" kunnen zijn voortaan experimenteren zonder  risico hun imago of hun engagement te bezoedelen.

Back to top button
Close
Close