TikTok past zijn platform aan de nieuwe Europese regels aan

Net als vele andere techgiganten zal TikTok zich moeten voegen naar de nieuwe regels van de wetgeving op digitale diensten (DSA), die de vertrouwelijkheid en bescherming van gegevens beschermen moet.

post-image-3

Omwille van de nieuwe Europese regels die eind augustus van kracht worden, heeft TikTok aangekondigd dat het verschillende instellingen uitrolt en wijzigt. Volgens BDM zullen de gebruikers van het platform voortaan de gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen deactiveren die verschijnen op hun “voor jou” feed. De video’s zullen dus niet langer voorgesteld worden op basis van het interessegebied van de gebruiker, maar wel op basis van de actualiteit en populariteit van de video. Het algoritme zal dan ook niet langer de gegevens van de gebruiker gebruiken in zijn beslissing. Het entertainmentplatform zal bovendien alle gepersonaliseerde advertenties verwijderen die gericht zijn op minderjarige gebruikers.

Er komt ook een nieuwe functie, waarmee gebruikers illegale content kunnen melden. Wanneer content gesignaleerd wordt, zullen de TikTok-teams de melding bekijken om te bepalen of de content voldoet aan de regels van het platform.

Op die wijze sluit TikTok aan bij de nieuwe Europese regels die de gegevens van alle gebruikers moeten beschermen.

Back to top button
Close
Close