Snapchat meldt een daling van zijn omzet met 7%

Voor het eerst sinds het opgericht werd ziet het bekende sociale netwerk zijn omzet dalen. De nieuwe regels die Apple uitgevaardigd heeft, de concurrentie van TikTok en de situatie op de adverteermarkt zouden de app niet ten goede komen.

post-image-3

Het moederbedrijf Snap heeft zijn financiële resultaten gepubliceerd, en daaruit blijkt dat de omzet in het eerste trimester met 7% gedaald is. De app heeft een totaalverlies van 329 miljoen dollar, waardoor het nu onder de drempel van een miljard dollar komt.

Volgens L’Usine Digitale zou deze daling te verklaren zijn door de vertraging op de adverteermarkt maar ook door de nieuwe regels die Apple uitgevaardigd heeft. Daarbij is het adverteerders verboden om tools te gebruiken om hun doelgroep gemakkelijker te bereiken. Het sociale netwerk zou ook slachtoffer zijn van het succes van zijn concurrent TikTok.

De applicatie tracht het tij te doen keren met onder andere Snapchat Plus, de betalende versie, waarmee abonnees toegang krijgen tot tal van functies. Snapchat rekent ook op augmented reality om zijn groei stimuleren: het sociale netwerk werkt aan een project om een shopping-functie te ontwikkelen, waarmee de gebruiker de outfits van hun keuze kan passen vooraleer die aan te kopen.

Back to top button
Close
Close