Perplexity AI, de nieuwe concurrent van Google, haalt 26 miljoen dollar op

Het amper 6 maanden geleden opgerichte Perplexity AI haalt 26 miljoen euro op om zijn volledig op chat gerichte tool te ontwikkelen.

post-image-3

De zoekmachine heeft zijn ontstaan te danken aan Aravind Srinivas, een voormalig onderzoeker bij Deepmind, een filiaal van Google. De start-up, die amper 6 maanden geleden opgericht werd, realiseert al een kapitaalrond van 26 miljoen dollar.

In tegenstelling tot andere AI-modellen biedt Perplexity een tool aan die volledig rond chat draait en die berust op verschillende bronnen zoals institutionele sites, grote media of Wikipedia en Britannica. De zoekmachine verwijst dus niet door naar andere links, zij stelt korte alinea’s op als antwoord op de vraag van de gebruiker.

Volgens het jonge bedrijf zou de zoekmachine in februari al meer dan 10 miljoen bezoekers gehad hebben en stijgt het aantal bezoekers elke maand.

Ondanks een snelle evolutie blijft Perplexity nog ver verwijderd van de cijfers van zijn concurrenten. In diezelfde periode heeft ChatGPT een miljard bezoekers gekregen en Google had er 68 miljard.

Back to top button
Close
Close