Adverteermarkt: het digitale nek-aan-nek met tv

De cijfers voor de adverteermarkt 2022 werden bekendgemaakt door de Unie der Belgische Adverteerders en de Digital Media Association. Cijfers die een nek-aan-nek strijd aantonen tussen de oude media en het digitale.

post-image-3

Elk jaar brengen UBA en DMA een rangschikking uit en een onderzoek naar de investeringen op de adverteermarkt. Op basis van de resultaten van een peiling bij media-agentschappen en adverteerders spreekt het onderzoek van een cijfer van 1,2 miljard euro voor de markt in 2022.

Volgens het rapport zijn tv en het digitale de koplopers van de markt. Met 35,6% blijft tv het belangrijkste adverteerkanaal dat het meeste gebruikt wordt door adverteerders. Het digitale komt vervolgens op de tweede plaats met 35,1%.

“De oude media” blijven dus de meest geliefde en betrouwbare kanalen voor de adverteerders.  De sociale netwerken vullen  de top 3 aan met een investering van 9,3%.

Back to top button
Close
Close