NMBS absorbeert haar billboardfiliaal Publifer

Sinds de gezondheidscrisis heeft het reclamefiliaal Publifer zwaar geleden, wat de NMBS ertoe brengt om over te gaan tot een fusie door haar filiaal op te slorpen.

post-image-3

Het billboardfiliaal, dat 90 jaar geleden opgericht werd om de reclameruimten binnen en buiten de stations te promoten, maakt stilaan een nieuwe wending mee. De NMBS is immers overgegaan tot een fusie door het filiaal op te slorpen, na haar val op de markt sinds het begin van de gezondheidscrisis.

Om de situatie beter te begrijpen: Publifer is een onafhankelijke dochteronderneming die voor 50% overgenomen werd door de NMBS. Vervolgens is Clear Channel op de markt gekomen, en dat heeft de rest van de oude aandeelhouders overgenomen.

Vervolgens kwam de gezondheidscrisis, stonden de stations leeg en werden de reclameruimten niet gebruikt. Het filiaal ging onder de grens van 10 miljoen euro, met een daling van 616.000 euro.

Als gevolg van die cijfers heeft de NMBS beslist om over te gaan tot een fusie door het bedrijf te absorberen. De markt behoort nu toe aan het bedrijf Belgian Posters en Clear Channel.

Back to top button
Close
Close