Publicis neemt Profitero over

Publicis Group neemt Profitero over, een platform dat de verkoop- en marketingprestaties van bedrijven analyseert. Een overname waarmee Publicis een nieuwe steen aan zijn bouwwerk kan toevoegen.

post-image-3

Op 3 mei heeft de Franse reclamegigant Publics gemeld dat hij Profitero overneemt voor 200 miljoen euro.

Profitero, opgericht in 2010, is een SaaS-platform dat de verkoop- en marketingprestaties van bedrijven analyseert op meer dan 700 e-commercesites om deze informatie aan meer dan 400 merken te verstrekken.

De Franse gigant wil een mix maken van de twee werelden door zijn expertise te behouden en de technologie van Profitero in te brengen.
Deze overname moet Publicis in saat stellen om oplossingen aan te bieden die de groei van de online verkopen van de merken versnelt, hun referencing verbetert en hen toelaat om de commentaren en meningen van de gebruikers op te volgen.

Wat het personeel betreft zal er niemand ontslagen worden vermits de 300 werknemers van Profitero de teams van Publicis zullen vervoegen.
Ondanks de overname blijft het bedrijf momenteel zelfstandig binnen de Publicis Group.

Back to top button
Close
Close