Ngo`s roepen de merken op om Twitter te boycotten

Een week na zijn overname laat het sociale netwerk nog altijd van zich spreken. Deze keer gaat het om de ngo`s, die ontevreden zijn met de overname en dat uiten door de adverteerders aan te raden het platform te verlaten.

post-image-3

Verleden week kondigde Twitter aan dat het overgenomen werd door miljardair Elon Musk. Een luxe cadeautje voor zichzelf van 44 miljard dollar. Ter herinnering, het is zijn bedoeling om van het platform een netwerk te maken waar vrije meningsuiting heerst. Hij wil er veranderingen doorvoeren en de regels afschaffen die opgelegd waren in het sociaal netwerk en die hij te streng vindt.

Die aankondiging had al heel wat reactie losgemaakt bij de gebruikers van Twitter, die zich vragen stellen over de toekomst van het platform.
Nu reageren 26 organisaties die in een open brief hun ontevredenheid uitdrukken. De ngo`s roepen de adverteerders op om het platform te boycotten als de contentmoderatie toegeeflijk zou worden tegenover pesterijen en haatspraak.
De 26 ngo`s verklaarden in hun brief: "onder het management van Musk dreigt Twitter een poel van desinformatie te worden".

Zij hebben ook de merken gewaarschuwd met de aankondiging: "Uw merk dreigt geassocieerd te worden met een platform dat haat, extremisme, desinformatie over gezondheid en complottheorieën versterkt (…). Uw reclamebudget kan de gril van Musk financieren of hem verantwoordelijkheidszin bijbrengen".
Een nieuwe oppositie die de nieuwe koper van het platform niet zou moeten bevallen.

Back to top button
Close
Close