Voor het eerst in tien jaar tijd: de gigant onder de streamingplatforms Netflix verliest abonnees

Netflix, dat al vele jaren koploper is onder de streamingplatformen, meldt dat het in het eerste kwartaal 200.000 abonnees verloren heeft. Iets wat nog nooit gebeurd is in de laatste tien jaren.

post-image-3

Netflix maakte bij de publicatie van zijn resultaten namelijk bekend dat het wereldwijd 200.000 abonnees verloren heeft. De gigant onder de streamingplatformen heeft een dergelijke verlies nog nooit gekend in zijn tienjarig bestaan. Ondanks deze indrukwekkende cijfers verwacht Netflix om in de lente nog abonnees te verliezen.
Dit bericht bleef niet zonder gevolgen, want het liet het aandeel met 25% krimpen na het sluiten van de beurs.

Hoe dit fenomeen te verklaren?

  • Opschorting van het platform in Rusland, met een verlies van 700.000 abonnees.
  • Verhoging van de abonnementsprijs in Canada en de Verenigde Staten met een verlies van 600.000 abonnees.
  • Delen van het wachtwoord met verschillende gezinnen.


Ondanks de machteloosheid van het platform tegen dit verlies, zijn er toch nieuwe maatregelen onderweg om de schade te beperken.
Sinds maart lopen er bijvoorbeeld testen in verschillende Zuid-Amerikaanse landen om het toevoegen van nieuwe profielen aan te rekenen.
Het is de bedoeling om de abonnees van het platform aan te sporen om het delen van hun wachtwoord te beperken, en gebruikers die geen klant zijn  een klein supplement te laten betalen.

Back to top button
Close
Close