Home/E-commerce/De explosieve groei van crossborder e-commerce De explosieve groei van crossborder e-commerce De grensoverschrijdende e-commerce zal in 2023 goed zijn voor 38% van de waarde van alle online transacties ter wereld. En zal voor het eerst de kaap van 2.000 miljard dollar ronden. Een analyse. 2022-04-06Comment Volgens een onderzoek van Juniper Research (Crossborder eCommerce: Emerging Opportunities, Future Challenges & Market Forecasts 2022-2026) zal de waarde van crossborder e-commerce in 2023 meer dan 2.100 miljard dollar bedragen, tegenover 1.900 miljard in 2022.Deze groei met meer dan 13% in één enkel jaar weerspiegelt het groeiend succes van de "market places" die goederen over de grens heen aanbieden, evenals van het groeiend momentum van crossborder verkopen als e-commercemodel.Het onderzoek toont ook aan dat, naarmate er meer e-commercemodellen komen, inbegrepen modellen als "buy now pay later" en "click and collect", de crossborder-opties dit ritme moeten volgen door lokale partnerschappen aan te gaan voor distributie en betaling.Het onderzoek beveelt aan dat de crossborder e-commerceverkopers gelokaliseerde e-commercemodellen aanbieden, want als zij dat niet doen zijn zij de verliezers, omdat anderen opties bieden die beter beantwoorden aan de wensen van de gebruikers.Het "marktplaats"-model, essentieel voor crossborder groeiHet onderzoek geeft bovendien aan dat het "marktplaats"-model, waar grote verkopers zoals Amazon of Wish goederen verkopen aan gebruikers voor rekening van crossborder resellers, essentieel zal zijn voor groei.Dit model is vandaag de beste manier om een breed publiek te bereiken, terwijl er ook een grote transparantie voor betalingen en andere logistieke zaken verzekerd wordt."Het marktplaatsmodel neemt de complexiteit weg en stelt handelaars tegelijkertijd in staat om een gelokaliseerde dienstverlening te bieden aan een groot bestaand gebruikersbestand".Het onderzoek toont tevens aan dat fysieke goederen in 2023 meer dan 97% van de grensoverschrijdende online uitgaven zullen vertegenwoordigen, en digitale goederen de rest.Het beveelt providers van betaaldiensten aan om een grote waaier aan plaatselijke betaalmethoden te ondersteunen, en zo te profiteren van deze enorme opportuniteit. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address