Home/ Start-up /Orange Fab BeLux focust op "innovatieve ervaringen" in de retail Orange Fab BeLux focust op "innovatieve ervaringen" in de retail De 5e editie van het acceleratieprogramma voor start-ups draait rond het thema "nieuwe koopervaring in de winkel" (AR/VR/metaverse) op het multi-gigabit netwerk vn de operator. 2022-03-21Comment De inschrijvingen voor het 5e seizoen van het acceleratieprogramma voor start-ups Orange Fab Belux zijn geopend. De 3 geselecteerde start-ups zullen genieten van de hulp van Orane-experts en van toegang gedurende 6 maanden tot het netwerk van de operator.Het is de bedoeling om een commercieel partnerschap op lange termijn aan te gaan met innovatieve start-ups zoals met OTIV, Iristick en MyPitch, de 3 laureaten van de vorige editie. Het thema van dit jaar mikt op het creëren van nieuwe ervaringen (AR/VR/metaverse) op het multi-gigabit netwerk van Orange, waarbij de nadruk gelegd wordt op nieuwe koopervaringen in de retail en in-store, entertainment, technologie op het gebied van sport, cybersecurity en gezondheidszorg."Augmented reality, virtual reality en de metaverse zullen de belangrijkste uitdagingen zijn waarmee de kandidaten gedurende het hele programma geconfronteerd worden. Met de bedoeling een innovatieproject te ontwikkelen voor bedrijven en innovatieve, compleet nieuwe ervaringen te bieden aan de eindgebruikers in België en Luxemburg", zo stelt Werner De Laet, Chief Enterprise Business Unit & Innovation bij Orange Belgium.Met het Orange Fab-programma kunnen de geselecteerde start-ups hulp krijgen van Orange-experten, toegang tot netwerkbronnen, en exclusieve contracten afsluiten met business units en klanten van Orange.Orange Fab BeLux lag de voorbije 6 jaar aan de basis van verschillende succesverhalen. Om te beginnen de start-up CommuniThings, die in de loop der jaren verschillende partnerschappen kon afsluiten met Orange, door zijn IoT-aanbod te combineren met de commerciële kracht van de operator. Andere succesverhalen zijn die van OTIV, Iristick en MyPitch. De Orange Fab België-programma`s, die uitgerold zijn in 22 landen wereldwijd, hebben sinds 2016 al 251 kandidaturen ontvangen, die geleid hebben tot de acceleratie van 13 start-ups en het ondertekenen van 5 partnerschappen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address