Belgische scale-up Destiny wordt Dstny en bevestigt zijn internationale ambities

De Belgische provider van communicatieoplossingen in de cloud gaat voor een nieuwe identiteit. Door zijn merk de nieuwe naam "Dstny" te geven wil het bedrijf zich op Europees niveau profileren.

post-image-3

Het Brussels bedrijf Destiny, specialist in communicatieoplossingen in de cloud, heeft een nieuwe stap gezet in zijn groeiambities door te kiezen voor de naam "Dstny" en een nieuw logo.

Onder deze nieuwe identiteit hergroepeert de scale-up meer dan 10 bedrijven onder één vlag, en drukt het de gedeelde visie uit om de bedrijfscommunicatie te vereenvoudigen voor medewerkers, kmo en grote bedrijven.
Het nieuwe logo en het nieuwe merk van de groep symboliseren de wil van het bedrijf om de innovatie te versnellen, de klanttevredenheid te verbeteren en meer talenten aan te trekken.

De "buy and build" strategie van Dsnty, die tot uiting kwam door de vele overnames sinds 2015, had tot doel om diverse technologieën onder één dak te brengen.

"Onder de vlag van Dstny hebben wij een duidelijke referentiearchitectuur uitgewerkt en een aparte technologische voetafdruk, operationele teams met verschillende kwaliteiten bijeengebracht en in elk land een sterke commerciële positie ontwikkeld", vat Daan De Wever, CEO van het bedrijf, het samen.

Hij vervolgt: "Ons go-to-market model, dat verschillende partners, dienstverleners en een eigen direct distributiekanaal omvat, is in elk land vergelijkbaar. De integratie werd sterk ondersteund om één enkel Europees bedrijf te creëren, klaar voor de toekomst. De nieuwe naam is dus geen gewone schoonheidsoperatie: hiermee kunnen wij ons tegenover de buitenwereld positioneren als één enkel Europees bedrijf".

Dstny heeft de laatste jaren sterk geïnvesteerd in zijn technologische voetafdruk. Verleden jaar heeft het bedrijf het Zweedse Telepo overgenomen en diens platform UCaaS, om die in zijn afdeling "ontwikkeling" te integreren onder de noemer "Dstny for Service Providers".

Het bedrijf kondigt nu de ambitie aan om deze technologie op Europees niveau te verankeren vanuit zijn Belgische roots, terwijl het ook zijn internationale expansie wil verderzeten.

Als aanbieder van cloudgebaseerde zakelijke communicatiediensten wil Dstny het dagelijks leven van zijn 2,2 miljoen gebruikers vereenvoudigen dankzij zijn interactieve "mobile-first" tools, die in een "as-a-service" vorm aangeboden worden (voice, video, chat en andere).

Het in Brussel gevestigde bedrijf stelt 750 medewerkers tewerk in 7 Europese landen (België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Denemarken, Verenigd Koninkrijk). Het genereerde in 2021 een omzet van 190 miljoen euro.

Back to top button
Close
Close