Kraft Heinz zet in op smart data om zijn digitale klantentraject te versterken

Het bekende agrofoodmerk doet beroep op Google om het gedrag van zijn klanten en hun digitale traject beter te begrijpen. Heinz zal hierdoor zijn waaier producten kunnen innoveren dankzij AI, machine learning en de gewoonten van de klanten.

post-image-3

De Amerikaanse agrofoodgigant Kraft Heinz heeft de strategische keuze gemaakt om op Google Cloud en Ads beroep te doen en zo zijn inzicht in de klanten te verbeteren, alsook het productenaanbod en de klantervaring.

Door zich te baseren op de Ads, smart data en de analyses die Google levert, hoopt het merk zijn marketingstrategie te verbeteren.
Met dit partnerschap kan Kraft Heinz zich ook aanpassen aan het veranderende online consumentengedrag.

Een ambitieus programma waarmee het merk tevens nieuwe smaken en nieuwe producten zal kunnen ontwikkelen.
Het voorbije jaar heeft Kraft Heinz aanzienlijke investeringen gedaan om zijn interne digitale capaciteiten te versterken. Om zo een technologisch ecosysteem te creëren dat de door het bedrijf verzamelde data moet personaliseren, en zo zijn miljoenen gebruikers beter van dienst te kunnen zijn.

Door gebruik te maken van artificiële intelligentie en machine learning-tools van Google Cloud om in real time inzichten te halen uit de data, "zal Kraft Heinz food innovaties stimuleren zoals nieuwe smaken, nieuwe formules en nieuwe producten, terwijl het ook de time-to-market kan verkorten door de tijd drastisch te verlagen die nodig is om te ontcijferen wat de gebruikers zoeken in een specifieke categorie of aankoopkanaal".

Het bedrijf zegt ook dat het gebruik zal maken van informatie afkomstig van zijn nieuwe gegevensplatform Kraft-O-Matic om de toekomstige innovatie aan te sturen, de ontwikkeling van producten en de commerciële operaties.

"Ons partnerschap met Google weerspiegelt het belang dat wij hechten aan het begrijpen en bereiken van onze gebruikers op het moment zelf waar zij zich  bevinden", aldus Sanjiv Gajiwala, Chief Growth Officer, Noord-Amerika bij Kraft Heinz.

"Personalisering op schaal is wat de merken nodig hebben om de gebruikers te converteren en behouden", verklaart van zijn kant Giusy Buonfantino, vicepresident verpakte verbruiksgoederen bij Google Solutions.

Back to top button
Close
Close