IoT: het nieuwe goud van de marketeers

De exponentiële groei van geconnecteerde voorwerpen (IoT of Internet of Things) is het nieuwe goud van Data Marketing geworden. Met de meer dan 30 miljard slimme voorwerpen die tegen 2022 verwacht worden, is dit een trend die doorzet en het begrip raakt ingeburgerd.

post-image-3

Het ecosysteem van slimme voorwerpen - uurwerken, weegschalen, brillen, huizen, wagens en zelfs kleding - maakt steeds meer deel uit van ons dagelijks leven. De sterke groeiperspectieven worden gedragen door de digitale transformatie van de bedrijven rond de Cloud, cybersecurity en oplossingen voor data-analyse.

De conferentie van Lionel Anciaux, oprichter van IoT Factory, zal de vele stromingen van de IoT-wereld behandelen, waarmee bedrijven een abonnementsformule kunnen aanbieden voor het gebruik van een goed. Deze revolutie komt zowel aan de leverancier van het goed als aan de klant en meer algemeen de maatschappij ten goede. Een positieve trend die ook steeds meer opgemerkt wordt in de sectoren marketing, verkoop en datamanagement. Want het is immers in de kern van de slimme voorwerpen dat het echt kostbare zich bevindt, de data. Het ecosysteem van slimme voorwerpen omvat dan ook de markt voor die voorwerpen maar ook de economische en marketingmodellen die uit de ontwikkeling ervan voortkomen.

Wil u meer eten over IoT? Afspraak op 25 november op de Data & Marketing Automation Summit. De inschrijvingen zijn geopend en de plaatsen zijn beperkt. Ons advies: wacht niet langer: EARLY BIRD TICKET = 1 + 1

Back to top button
Close
Close