Hoe kan een bedrijf data-driven worden?

Voor een bedrijf zijn data een echte goudmijn om haar doelgroep te bereiken, waarde te creëren voor haar klanten en zich te onderscheiden van haar concurrenten.

post-image-3

Een datacultuur implementeren komt erop neer dat een bedrijf haar strategie oriënteert op basis van de data die het bezit. Die data moeten een link hebben met de verschillende aanwezige functies. Om de steun van de medewerkers te verkrijgen is het belangrijk dat zij het waarom van de data-driven strategie begrijpen, waar het over gaat en hoe die geïmplementeerd zal worden. Elke medewerker moet ook weten wat diens rol is met betrekking tot het verzamelen, de analyse en de verwerking van de data. Ook hebben dataspecialisten de opdracht om deze cultuur binnen te brengen in het bedrijf en te letten op het ethisch karakter van het proces.

Naast de opkomst van data, doet ook data storytelling van zich spreken. Deze discipline combineert de ruwe gegevens, hun visualisering (grafische voorstelling) en hun verhaal, om een impact te hebben op de besluitvorming van het publiek.

Wil u meer weten? Afspraak op de Data & Marketing Automation Summit (Profiteer nu van het early-bird aanbod: 1 + 1 gratis)

Back to top button
Close
Close