Rich media, de top keuze van adverteerders

De digitale markt is zo competitief dat een merk het echt niet gemakkelijk heeft om zich te onderscheiden. Vandaag lijkt zichtbaarheid niet meer het voornaamste doel, men moet gezien en onthouden worden. De aandacht trekken is de nieuwe uitdaging voor de merken, en veel van hen laten zich verlokken door rich media.

post-image-3

Het is algemeen geweten dat creativiteit een van de belangrijkste factoren is om op te vallen. Dat is waarom adverteerders hun vernuft en creativiteit verdubbelen om te trachten de aandacht van hun prospects te trekken. Die aandacht zal, wanneer die voor de prospects zinvol is, vaak naar een actie leiden. Een van de middelen die de marketeers gebruiken om boven de rest uit te stijgen en hun publiek te verleiden, is rich media.

Wat is rich media?
Volgens het IAB (Interactive Advertising Bureau) omvat "rich media alle soorten muldimedia en interactieve content die op het web gebruikt kan worden. Met het begrip rich media kon men vele jaren lang alle bewegende content of video`s afzetten tegen  statische inhoud die op het internet beschikbaar is. Vandaag is de term rich media geëvolueerd en betekent zij content met sterke interactiviteit met de gebruiker (animatie, geluid, video, e-learning modules, …)".

En dus duidt rich media op een advertentie of webcontent die geavanceerde functies bevat, zoals geluid of video. Kenmerken waarmee de aandacht van de internaut beter getrokken kan worden en die aanzetten tot interactie.

Richmedia, de beste keuze op het mobiele toestel
Het valt niet te ontkennen dat wij steeds meer tijd doorbrengen op onze smartphone. Zo zijn die rich media vooralop het mobiele toestel interessant geworden voor alle adverteerders die interactieve content willen delen. Net zoals op de computer zijn de rich media die op het mobieltje aangeboden worden, zo bedacht dat zij de navigatie  van de gebruiker niet storen. Meer nog, het is volledig ingebouwd in zijn navigatieparkoers. En het is door het navigeren van de gebruiker nog meer te eerbiedigen, dat deze nieuwe formats meer kans maken om de aandacht vast te houden dan de klassieke formats. Rich media hebben een 50% groter potentieel tot engagement.

Wil u meer te weten komen over hoe de adverteerders in de toekomst rich media gebruiken, kom dan luisteren naar de vele inspirerende conferenties op het programma van de Programmatic Advertising Summit 2021: INSCHRIJVEN

Back to top button
Close
Close