Agentschap 87 seconds kondigt een managementwijziging aan

Er wordt een nieuwe bladzijde omgeslagen bij 87 seconds, het agentschap voor videocommunicatie uit Brussel. Het bedrijf zal vooraan geleid worden door een nieuw duo, dat toch Belgisch blijft.

post-image-3

Na het recente vertrek van Thibaut Dehem, de oprichter van het agentschap, die een nieuwe opdracht op zich nam bij de Belgische moderetailer Cameleon, is het moment gekomen voor medeoprichter Philip Swinnen om het bedrijf te verlaten. Een vertrek dat ingegeven is door emotie.

Het agentschap 87 seconds kende voor zijn overname in 2018 door het Franse bedrijf Datawords, een opeenvolgende groei met twee cijfers. Een groei die vooral aangedreven werd door de opening van verschillende kantoren in Europa, waaronder Frankrijk. Dat groeide uit tot de wieg voor de verdere expansie van het bedrijf. In een tijdspanne van drie jaar overtroffen de inkomsten van het Parijse agentschap die van de kantoren in Brussel. Spanje, Zwitserland en Nederland volgden op hun beurt deze trend.

"Een stap achteruit om beter vooruit te gaan"
Het agentschap 87 seconds kende heel wat evoluties. In het begin stond het bekend voor zijn korte video`s met uitleg en animatie. Vervolgens richtte het zich op 3D om uiteindelijk bij grote reclameagentschappen te werken. Door zijn evolutie van animatiestudio tot een bedrijf dat videocontent in de brede zin maakt, was het bedrijf nieuwsgierig naar nieuwe kandidaten voor het management, en ging het op zoek. Na verschillende gesprekken werd het uiteindelijk de groep Datawords die de twee oprichters kon verleiden. Deze overname is het orgelpunt van de inspanningen die de twee oprichters jarenlang geleverd hebben.

Het avontuur van de twee vrienden eindigde met een moeilijk jaar, gemarkeerd door de gezondheidscrisis die leidde tot ontslagen en moeilijke beslissingen over het management.

Een Belgisch duo aan het roer van de Brusselse kantoren
Na de overname in 2018 en het vertrek van Thibault Dehem, stonden Fhilip Swinnen, begeleid door Dimitri Cleeren en Frederick De Decker met zijn drieën aan het roer van het agentschap. In juni vertrok Philip Swinnen, en nu zijn de twee mannen officieel de enigen die het Brusselse team en de activiteiten op de Belgische markt leiden. Die vele verwikkelingen, vooral te wijten aan Covid-19, lijken nu achter de rug. De wind is gekeerd voor het agentschap dat na een eerste semester een positieve omzet noteert.

De toekomst ziet er veelbelovend uit voor 87 seconds, dat ook kan rekenen op de steun van het Franse moederbedrijf Datawords. Samen gaan zij de uitdaging aan om internationaal het mooie avontuur, dat begonnen was met Thibaut Dehem en Philip Swinnen, verder te beleven.

 

Back to top button
Close
Close