Home/Market news/Snapchat: versnelde groei in 2021 Snapchat: versnelde groei in 2021 Elke dag telt het sociale netwerk 22% gebruikers extra. De inkomsten stijgen ook. 2021-04-27Comment De app met het gele spookje kent dit voorjaar een mooie evolutie. De resultaten van het eerste trimester zijn immers uitstekend. In zijn eerste rapport van het jaar maakt Snapchat bekend dat het aantal dagelijkse gebruikers en de inkomsten van de app allebei stijgen. 770 miljoen dollar voor Snapchat in het eerste trimesterIn vergelijking met het eerste trimester van het jaar 2020 zijn de inkomsten van Snapchat wereldwijd met 66% gestegen. Verleden jaar bedroegen die 462 miljoen dollar en dit jaar meer dan 770 miljoen dollar. Nu valt het af te wachten of deze trend blijft duren. In het vierde trimester van 2020 lagen de inkomsten van het sociale netwerk nog hoger met 911 miljoen dollar. Een trend die zich vooral situeert in Noord-Amerika (+75%) en in Europa (+49%). Het aantal dagelijkse gebruikers -een erg belangrijke statistiek voor sociale netwerken- is wereldwijd ook gestegen. In het eerste trimester 2020 maakten 229 miljoen mensen dagelijks gebruik van Snapchat. In 2021zijn dat er 280 miljoen, wat een stijging is met 22%. Hoopgevend voor het sociale netwerk dat veel inspanningen doet om altijd nieuwe gebruikers te lokken en de oude leden te behouden. De sterkste stijging is niet in Noord-Amerika te vinden, noch in Europa, maar in "de rest van de wereld". Waarschijnlijk heeft die stijging plaats in Azië en het Midden-Oosten. Nu meer gebruikers op Android dan iOSIn het eerste trimester is ook de gemiddelde inkomst per gebruiker, wat de Amerikanen ARPU noemen (Average Revenu Per User), gestegen. Dat ging van 2,02 naar 2,75 dollar. Voor Snapchat betekent dit een stijging met 36% tegenover vorig jaar. In dit geval is het in Noord-Amerika dat deze stijging het duidelijkst te merken valt (+66% met een gemiddelde inkomst per gebruiker van 5,94 dollar). Voortaan telt Snapchat meer gebruikers op Android dan op iOS. Het sociale netwerk plukt eindelijk de vruchten van de lancering van zijn Android-app. De CEO van het sociale netwerk, Evan Spiegel, noemde het moment dat het aantal Android-gebruikers het aantal iOS-gebruikers overschreed, een "kritieke stap die de waarde op lange termijn weerspiegelt van de investering die wij deden om onze Android-app te bouwen". In het begin meende Snapchat dat een iOS-app zou volstaan, en zijn eerste Android-versie is pas in 2012 uitgekomen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address