Brandwatch is overgenomen door Cision om zo een marketinggigant te creëren

Een overname van 375 miljoen euro

post-image-3

Samen zullen Brandwatch en Cision verschillende marketingvakken combineren: public relations en social listening. Cision, een bedrijf dat al in 1867 ontstond, realiseert deze indrukwekkende overname voor 450 miljoen dollar (375 miljoen euro). De operatie zal officieel afgerond worden in de loop van het tweede trimester 2021.

Cision wil inspelen op consumer insights
Cision is een specialist in public relations die een database bezit van ongeveer een miljoen journalisten en media en 75.000 klanten. Brandwatch van zijn kant is een bedrijf gevestigd in zijn geboorteplaats Brighton, aan de zuidkust van Engeland, dat een kunstmatige intelligentie ontwikkeld heeft die gespecialiseerd is in social listening. Een perfecte combinatie om een marketinggigant te creëren die in staat is om op verschillende vraagstukken van bedrijven een antwoord te bieden.

Volgens Giles Palmer, oprichter en huidig CEO van Brandwatch, zien we een paradigmeverschuiving naar real-time en customer-centric strategieën op het gebied van public relations, marketing en klantendienst - een verschuiving die steeds sneller gaat en bedrijven die ernaar handelen laat onderscheiden.

"Wij hebben Brandwatch altijd met ambitie gebouwd…Het moment is gekomen om naar de volgende fase te gaan: toetreden tot een groot bedrijf om een activiteit en een waaier producten te creëren die wereldwijd een belangrijke impact kunnen hebben. In het bijzonder willen wij blijven innoveren, luisteren naar onze klanten en producten creëren die hen een toegevoegde waarde bieden, en hen zo helpen om te bloeien. Het is een geweldige dag die de geschiedenis zal ingaan", aldus Giles Palmer.

Brandwatch, specialist in digital consumer intelligence
Brandwatch noemt zich een digital consumer intelligence-bedrijf. Een dataspecialist met als missie de bedrijven te helpen de ongelooflijke hoeveelheden data die online gecreëerd en gedeeld worden, te begrijpen en een zin te geven.

"Het is als het ware een nieuwe soort intelligentie. Er bestaan tegenwoordig zoveel data dat er computerparken nodig zijn om die te verwerken en op te slaan, en het formidabele potentieel van AI om de data een structuur en een betekenis te geven", bevestigt CEO Giles Palmer.

Voortaan zullen de 500 medewerkers van Brandwatch zij aan zij werken met de teams van Cision, dat zich nu niet langer kan beperken tot het focussen op één enkel vak. Het is essentieel om de behoeften van de gebruikers te integreren en erop te antwoorden met kwalitatieve tools. Volgens Abel Clark, CEO van Cision, betekent deze overname een perfecte fusie om een antwoord te bieden op de huidige behoeften van de klanten.

Abel Clark bevestigt dat "de voortdurende evolutie van het digitale en de algemene inburgering van sociale netwerken de manier waarop merken en organisaties interageren met hun klanten snel en grondig veranderen. Dat maakt het noodzakelijk dat de teams belast met public relations, marketing, social media en klantendienst de unieke inzichten die nu beschikbaar zijn, volop integreren in klantgerichte strategieën".

Back to top button
Close
Close