De Belgiesche ondernemers grote winnaar bij de "BeCommerce Awards"

De Belgische e-commercevereniging heeft tijdens de 15e editie van de BeCommerce Awards de webwinkel Kazidomi uitgeroepen tot "beste webshop actief in België". Een winkel die draait rond het online verkopen van gezonde voeding. En dit zijn de andere winnaars…

post-image-3

BeCommerce, de Belgische vereniging die ijvert voor de promotie van de e-commerce, heeft tijdens een 15e digitale editie zijn BeCommece Awards uitgereikt aan de beste webshops die actief zijn in België.

De grote winnaar bij de verkooppunten die zich dit jaar ingeschreven hebben is Kazidomi, een webwinkel voor gezonde voeding, die de prestigieuze BeCommerce Award 2020 ontvangt.  Hierbij herinneren we eraan dat deze webshop verleden jaar uitgeroepen werd tot beste start-up en tot favoriet van de jury.

“Kazidomi is een Belgisch succesverhaal met een project dat duurzaamheid centraal stelt in zijn activiteiten. Hun snelle groei, in binnen- en buitenland, bewijst ruimschoots het hele potentieel van deze niche ”, aldus Olivier de Wasseige, voorzitter van UWE en voorzitter van de BeCommerce Awards 2020-jury.

Bij de andere winnaars van dit jaar noteren we ook de aanwezigheid van een groot aantal Belgische spelers die vernieuwende concepten aanbieden, zoals Beemit, eCade, Kazidomi, Maison-Lab, Mozzeno, Mytribunews, Nikkel-Art en Noukies.

Dit bevestigt een trend die BeCommerce de laatste jaren ook al vaststelde: de Belgische winkels kunnen zich op het web steeds beter onderscheiden tegenover hun buitenlandse concurrenten.

"In België zijn het vooral jonge ondernemers die voor e-commerce kiezen en die bewijzen dat zij er innovatieve nieuwe concepten kunnen uitrollen. Een voorbeeld daarvan is Maison-Lab, dat de Omnichannel Award ontving", aldus Sofie Geeroms, CEO van BeCommerce.

Deze Limburgse KMO die in handen is van de familie Labyed bezit fysieke winkels in Genk, Geel en Hasselt, maar ook op het web. De gezondheidscrisis heeft Maison-Lab ertoe gebracht om zich met succes te focussen op een meer doorgedreven integratie van zijn online commerciële activiteiten in zijn fysieke verkooppunten. Het is ook dankzij deze strategie dat Maison-Lab zich in het buitenland kon vestigen, met name in Nederland, waar Maison-Lab niet minder dan 70% van zijn omzet realiseert.

De winnaars:
De "BeCommerce Start-up Award", die de beste webwinkel bekroont die in de laatste twee jaar opgericht werd, gaat naar mytribunews, een online platform waar internauten hun eigen krant kunnen maken, bedoeld voor hun grootouders, verwanten en vrienden. Het bedrijf werd bekroond voor zijn innovatief model.

De "BeCommerce Omnichannel Award" werd toegekend aan Maison-Lab. Een prijs die webwinkels bekroont die "click & brick" combineren en actief zijn zowel in de fysieke detailverkoop als de online distributie.

De "BeCommerce Consumer Journey Award" gaat naar De Bijenkorf, voor het vernieuwend karakter van zijn app. De jury bevestigt hiermee de evaluatie van Google Index, die De Bijenkorf klasseert in zijn Europese Top 10. De prijs bekroont een webwinkel die erin uitmunt de online activiteit zo aangenaam en vlot mogelijk te maken voor de gebruiker of consument.

De Nederlandse gift shop Your Surprise kreeg de "BeCommerce Cross-border Award" voor het beste grensoverschrijdend online verkooppunt. De prijs eert een online retailer die actief is in minstens twee andere Europese landen. De webshops uit deze categorie moeten ontwikkeld zijn in de taal van het land waar zij aangeboden worden, in Europa gevestigd zijn en een expansiestrategie hebben die op verschillende Europese markten gericht is.

Nikkel-Art, een webwinkel die gespecialiseerd is in gepersonaliseerde muurdecoratie, behaalde de "BeCommerce Sustainability Award" van 2020. Duurzaamheid is het basisconcept bij de vervaardiging van Nikkel-Art: de producten worden gerealiseerd met behulp van 100% groene energie, zonder de milieuvriendelijke inkt te vergeten, die geen gevaarlijke stoffen of chemische producten bevat.

De "BeCommerce Innovation Award" werd toegekend aan de Belgische start-up eCade voor zijn B2B applicatie, die beroep doet op artificiële intelligentie om prijzen op het internet te volgen en te vergelijken.

Gereedschapswinkel Klium ontving de "BeCommerce Advertising Campaign Award", die de beste promotiecampagne voor een online verkooppunt in 2020 bekroont. Dankzij een coherente advertentiestrategie op verschillende kanalen, en een zorgvuldige keuze van die kanalen, kon Klium het volledige klantentraject van de geïnteresseerde internaut bestrijken.

De "BeCommerce Logistics Award", toegekend aan de webwinkel met de beste logistieke strategie (waarbij criteria in acht genomen worden zoals de ecologische voetafdruk, levertijden en een "last mile" aanpak), gaat naar Futurumshop, een Nederlandse specialist in fietsuitrusting en -kledij, die aan huis levert… per fiets.

De "BeCommerce Payment Award", die een webwinkel onderscheidt die getuigt van innovatie bij zijn betaalsysteem, is naar Cofidis gegaan.

De "BeCommerce Platform Award" van zijn kant bekroont de webhandelaars die zelf een platform of online markt gecreëerd hebben, en die toegankelijk is voor externe speler. Deze award gaat naar Mozzeno, het eerste Belgische samenwerkingsplatform waar particulieren onrechtstreeks leningen aan andere particulieren kunnen financieren.

Wat betreft de "BeCommerce Agility Award", die online winkels beloont die effectief hebben kunnen reageren op externe veranderende omstandigheden, die ging naar het Belgische bedrijf Noukies. In de context van de huidige crisis oriënteerde het zich resoluut naar het internet om zijn e-commerce strategie te consolideren op een markt van kinder- en babyartikels die  grotendeels gedomineerd wordt door Franse spelers.

De "BeCommerce Special Jury Award", waarbij de jury de winnaar van alle categorieën bekroont, gaat naar Beemit, een innovatieve spin-off van de Belgische multinational Agfa, die duurzame verpakkingen aanbiedt voor aan huis geleverde pakjes.

Buiten de professionele jury kon ook het publiek zijn kampioen aanduiden. Na een stemming van een week hebben 13.152 Belgische gebruikers de "BeCommerce Special Public Award" uitgereikt aan Newpharma, de online apotheek die al verschillende keren prijzen won voor zijn kwalitatieve dienstverlening.

Elke presentatie kunt u via deze link opnieuw bekijken https://www.youtube.com/watch?v=y9Vl0CmHHMg&ab_channel=BeCommerce


 

 

Back to top button
Close
Close