Amazon lanceert zijn augmented reality app

Met de nieuwe app van Amazon kan de gebruiker de verpakkingen van pakjes van het merk personaliseren, zodat hij wanneer hij het pakje scant, een virtueel personage ontdekt.

post-image-3

Amazon Augmented Reality is de naam van de nieuwe augmented reality app die Amazon zopas gelanceerd heeft. De tool is voornamelijk bestemd voor kinderen en combineert tekenen met augmented reality.

Het is simpel: op de pakjes die door Amazon geleverd wordt, bevindt zich een gedrukt label. De gebruikers van de app kunnen dat etiket personaliseren door het in te kleuren en erop te tekenen. Met een QR-code naast het etiket kan de app geopend worden waarop dan de creatie in virtuele versie verschijnt. De gebruiker kan zich dan amuseren met zijn personage, dat levensecht op zijn scherm te zien is.

Momenteel is er enkel een Halloween pompoen verkrijgbaar, maar andere ontwerpen zouden snel moeten volgen. iPhone-gebruikers die gebruik maken van de TrueDepth technologie zullen daarnaast  ook toegang hebben tot een selfie-functionaliteit. De app is echter enkel overzee beschikbaar, en er is momenteel nog geen sprake van een lancering in Europa.

De lancering van deze augmented reality app betekent niet de eerste stap van Amazon in de AR-wereld. Het merk had immers al in 2017 AR View gelanceerd. Daarbij konden gebruikers voorwerpen die op de site aangeboden worden, visualiseren vooraleer ze aan te kopen. Er is ook Room Decorator, waarmee u virtueel de meubels, die op de e-commerce site aangeboden worden, uittesten kan vooraleer een transactie uit te voeren. Amazon wil dus opnieuw augmented reality ten dienste stellen van zijn gebruikers, en heeft ongetwijfeld nog enkele verrassingen voor ons in petto.

Back to top button
Close
Close