Serviceplan Group Belgium lanceert virtuele übercreative afdeling

Wereldwijd Executive Creative Director Jason Romeyko zal het inaugurele virtuele ÜberCreative team leiden.

post-image-3

Brussel, 14 oktober 2020 - Het Belgische House of Communication van Serviceplan stuurt een innovatief nieuw concept van een virtuele ÜberCreative-afdeling.  De afdeling zal virtueel worden geleid door de Worldwide Executive Creative Director van de Serviceplan Group, Jason Romeyko, die een creatief team in Brussel, Zürich en Hamburg zal leiden.

ÜberCreativity is een kernwaarde van de Serviceplan Group en verwijst naar al haar experts die samenwerken op een geïntegreerde, coöperatieve basis in haar Houses of Communication wereldwijd. ÜberCreativity is een bijzondere vorm van innovatie die ontstaat wanneer verschillende specialisten, culturen, talenten, media en technologieën worden samengebracht. Het concept van ÜberCreativity is in 2017 ontwikkeld door Jason Romeyko.

Sinds de pandemie de behoefte aan thuiswerken tijdens de lockdown versnelde, had Romeyko, die door zijn rol als Worldwide Executive Creative Director jarenlange ervaring heeft in het virtueel werken met creatieve teams over de hele wereld, het idee om het concept van virtueel werken met ÜberCreativity samen te stellen, wat resulteerde in het nieuwe formaat van een virtuele creatieve afdeling bij Serviceplan België. De maandenlange opsluiting tijdens de lockdown waren het bewijs dat een bureau niet langer fysiek hoeft te zijn - het kan virtueel op hetzelfde hoge niveau van creativiteit werken.

Dit concept zal van start gaan bij Serviceplan in Brussel, met Romeyko aan het roer van de virtuele ÜberCreatieve afdeling, samen met het creatieve bestuur in de House of Communication in Hamburg (Maximilian Schöngen en Wolf Galle), en copywriter Henry Clarke die bij Serviceplan in Zürich is gevestigd. Dit nieuwe concept zal de creatie van Serviceplan Group in België versterken, waarbij Romeyko de internationale teams en de lokale Nederlandstalige en Franstalige creatieve teams begeleidt.  De ervaring die in België wordt opgedaan is een eerste ervaring die vervolgens zal worden uitgebreid naar andere landen, zowel voor het beheer van lokale als internationale klanten.

Wereldwijd Executive Creative Director Jason Romeyko zegt: "Historisch gezien is de Belgische communicatiemarkt altijd een van de meest vooruitstrevende geweest in Europa. Daarom ben ik erg blij dat ik een nieuwe Virtual ÜberCreative opzet voor de House of Communication in Brussel kan uitproberen met creatieve teams van wereldklasse uit Zürich, Hamburg en daarbuiten, terwijl ik in Wenen of ergens op een luchthaven zit. Samen met het lokale talent in Brussel zullen ze de campagnes van ÜberCreativity voor Belgische schermen versnellen.

Back to top button
Close
Close