Facebook zal 300.000 euro geven aan de Brusselse KMO

Facebook is van plan om 300.000 euro te betalen om de Brusselse KMO te ondersteunen

post-image-3

Raar maar waar. Het grootste sociale netwerk ter wereld wil de Brusselse KMO financieel ondersteunen. Facebook heeft een oproep gelanceerd waarbij "kleine Brusselse bedrijven" zich kandidaat kunnen stellen voor een subsidieprogramma. De Amerikaanse gigant heeft Brussel gekozen omdat Facebook er al meerdere jaren kantoren heeft.

Het bedrag bestemd voor de KMO bedraagt dus 300.000 euro en is bedoeld voor "bedrijven die in Brussel gevestigd zijn, tussen de twee en vijftig personen tewerkstellen, minder dan een jaar actief zijn en geconfronteerd worden met uitdagingen die het rechtstreeks gevolg zijn van de Covid-19 pandemie", aldus Facebook.

Een groot deel van elke subsidie zal toegekend worden als rechtstreekse financiering. De rest van het bedrag bestaat uit reclamekredieten die het bedrijf moeten helpen om meer klanten te bereiken.

"Wij weten dat een klein gebaar veel kan betekenen, en dat is waarom wij dit subsidieprogramma aanbieden. Wij hopen dat deze subsidies, evenals de gratis tools en opleidingen die wij gecreëerd hebben, de kleine ondernemingen zullen ondersteunen bij hun relance-inspanningen", bevestigt Facebook België.

Met deze actie kan de Amerikaanse gigant de reclame-uitgaven terug doen opleven, die steeds minder belangrijk werden, zoals trouwens de meeste reclamebestedingen. De 83 bedrijven die hiervan zullen genieten worden gekozen door Deloitte, dat ook belast zal zijn met het beheren van de toekenning van de subsidies in kwestie.

Back to top button
Close
Close